Lätt syntEtisk sovsäck

jag har letat runt litegrann efter en lätt syntetsäck, eftersom jag inte känner mig speciellt bekväm med dunprodukter. är ute efter en 3-säsongssäck, alltså gärna en komforttemperatur under nollan.

en o annan primaloft-säck har jag hittat, men för det mesta från USA (dyrt att få hit), samt alldeles för små... säcken jag använder nu är fjällrävens siluett, så ni förstår vad för storlek jag har vant mig med...

någon som har sett något sånt?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
[TNF Propel har väl +4? Marmot Pounder har +5 (snarare 5++ enligt användare).

Stämmer, dock skulle jag vilja säga --4 ;)

under nollan och syntet betyder antagligen att vikten springer up 2-300 g dvs närmar sig kilot.

jag har letat runt litegrann efter en lätt syntetsäck, eftersom jag inte känner mig speciellt bekväm med dunprodukter. är ute efter en 3-säsongssäck, alltså gärna en komforttemperatur under nollan.

Varför funkar inte dun för dig?

Senast ändrad:
Hur stor är du på en skala?

Funkar 190 cm eller behöver du 210cm och uppåt?

Är det 210 som gäller är det inte många märken att titta på.

fint me fler veganer!jag har en säck ja köpte i österike men kommr int på va den hette typ ger ge garb eller nåttt sånt börjar den på.sovit ganska gott i nån minusgrad.typ 600gram och billig.men ja sovr alti i alla kläder.har också köpt en syntertväst och nå lätta haglövs syntetbyxor och sover nu helt bra med dom o säcken i nån minusgard.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips