Lätt regnställ (andas???)

Problemet med dynamiken är att jag kan inte höja luftfuktigheten i steg, det tar ungefär en timme att få upp rummet till 65% (om det är 30% från början).

Min tanke med det hela var med inriktning på vad saker och ting väger. Om två personer får olika vikt på samma plagg (och samma storlek) så kan det ju i vissa fall kanske förklaras med att de vägdes i olika luftfuktighet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Lätt...

Hedman; sa:
nermander; sa:
Idag kom mitt ställ i Medium och där närmar sig vikterna kataloguppgiften, 277 för jackan och 217 för byxorna. Så det som står i katalogen är nog som sagt var för Small.
Min storlek small, som för övrigt sitter bra (180/67), väger 269 (jackan) och 211 (byxorna) - totalt 480 gram. Kunde inte låta bli, det finns en brevvåg på jobbet...

Är du 180 cm lång? Kan du ha small då, blir den inte för kort i ärmarna?

Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd...

... men det här är ju ett ypperligt tillfälle för en uppföljning. :)
Har läst i forumet i olika trådar i snart två timmar och denna hör till min favorit. Funderar nu själv på ett Packaway-ställ till mig och min sambo.

Så, hur har det fungerat? Är det fortfarande prisvärt att köpa?

Förresten, angående frakt från ITAB. Det står "Enhetspris 39 kr" - vad innebär det? Två regnställ är ju två jackor och två byxor. Är det fyra, två eller en enhet?

Re: Re: Lätt...

diluruf; sa:
Är du 180 cm lång? Kan du ha small då, blir den inte för kort i ärmarna?
Jag är själv 184, och stl M passar fint. Packaway är ändå ett (av få!) ITAB-plagg som inte är så fetto-skuret. De brukar annars ha en rätt generös "päronform" på sina överkroppsplagg...

Re: Re: Re: Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd...

kristofer_wallmark (Kristofer Wallmark)
Ok, låter lovande!
Vad impregnerar du med då?

Jag tvättade först med Sport-Wash och sprejade sen med Armor. Jag har ännu inte hårdtestat hur det funkar (eftersom jag i ett anfall av fåfänga, bra pris och skatteåterbäring köpte en Haglöfs LIM Ultimate för en tusing :))

Re: Re: Re: Re: Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd...

Martin Fjaderlatt.se; sa:
kristofer_wallmark (Kristofer Wallmark)
Ok, låter lovande!
Vad impregnerar du med då?

Jag tvättade först med Sport-Wash och sprejade sen med Armor. Jag har ännu inte hårdtestat hur det funkar (eftersom jag i ett anfall av fåfänga, bra pris och skatteåterbäring köpte en Haglöfs LIM Ultimate för en tusing :))

Tror jag slår till!
(Packaway alltså, jag lider inte av samma fåfänga. ;))

Re: Re: Re: Re: Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd...

Martin Fjaderlatt.se; sa:

Wtf! En tusing jag betalade två för en härmomdagen!

Var gjorde du ditt klipp? Jag har ju fortfarande Öppet köp...

Är det denna:
http://www.haglofs.se/resurs/ImgWriter.asp?BildTyp=PRDM&ID=1895&BildStrl=250

Thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips