Lätt regnjacka som inte är en midjekavaj - en utopi?

Yes :)
Fast enbart genom att kolla av denna tråd en gång om året. Får köra vidare med min Marmot Precip midjekavaj ett tag, till tror jag.

Jag har länge varit förundrad över friluftstillverkarnas fårskocksmentalitet - vad man än letar efter så har märkena näst intill identiska produkter.

Jag förstår ditt dilemma, har själv en Precip...

Haglöfs gjorde en jackmodell lik zpacks för några år sedan. Vet tyvärr inte namnet på modellen, men den kanske går att hitta beg om man har lite tur.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Läser denna tråd och ser att trots att urprungsfrågan är besvarad med 5-6 olika modeller så har det ännu inte blivit nått köp från trådstartaren. Det får mig att fundera på om det möjligen inte fanns något behov alternativt så ligger felet hos köparen och inte hos industrin. För mig har ett behov uppstått och jag tänker köpa en jacka på tips från denna tråd.

Finns det verkligen en packbar rimligt prissatt regnjacka som är lång? Konstigt dock att ingen större tillverkare har det i grundsortimentet som säljs i Sverige.

(Rimligt pris: under 1800kr)

Det faller på ditt rimliga pris, vilket antagligen gör att det inte är ett rimligt pris utan det pris du är beredd att betala. Sierrajackan på förra forumsidan för 175$ kvalar in. Zpack en tusing dyrare, Mont Bell 400 dyrare, Norröna tycks vara slut, likaså Haglöfsparkan. Möjligen finns ersättare då denna tråd trots allt är 7 år gammal.

jag tycker inte 2500-4000kr är rimligt pris för en ihoppackbar renodlad regnjacka med tanke på att det finns lite kortare jackor för bråkdelen av priset. Det finns inget i material eller liknande som motiverar dubbla priser pga nån dm längre skärning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips