Lätt regnjacka som inte är en midjekavaj - en utopi?

Vår igen. Något nytt på den här fronten?

Har det dykt upp någon längre och lätt jacka med bra ventilation det senaste året?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Norröna

Hade också problem med korta jackor, det blev en norröna recon till slut...går ner över ändan. Ärmarna är kanske lite långa men helhetsbetyget är mvg
Känns som att den tål att slitas på ett tag...bör man kanske begära med det priset...

Sy själva DIY är inte omöjligt, nylontyg matar enklare med pappersmaskeringstep mot matarsidan. Blixtlås är ingen herrgård.

go tur

Något nytt i år?

Letar fortfarande :)

Zpacks är närmast hittills, men lite dyr, samt att jag gärna vill ha mer än bröstficka.

Kör på Zpacks regnjacka och berätta hur den är :) Har precis köpt ett Duplex, fantastisk kundservice (vid köpet). Enda frågetecknet jag kommer på är vad som händer när membranet är paj och den börjar läcka? Får du en ny som från vissa andra tillverkare?

Tror Jörgen på fjaderlatt.se har en (inte den extra långa dock).

Norröna har en längre regnjacka men den verkar har utgått men kanske går att hitta i någon butik eller på deras Outlet i Barkarby.
https://www.norrona.com/en-GB/archive/29/29-dri3-coat-m/

Jag har inte använt just den men än inne på min andra Bitihorn dri1 regnjacka.

Har du letat i sju år? ;)

Yes :)
Fast enbart genom att kolla av denna tråd en gång om året. Får köra vidare med min Marmot Precip midjekavaj ett tag, till tror jag.

Jag har länge varit förundrad över friluftstillverkarnas fårskocksmentalitet - vad man än letar efter så har märkena näst intill identiska produkter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips