Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Black Diamond Mission 75L blev det när jag sökte för några år sedan. Jag tycker den har varit bra.
Egentligen hade jag gärna slagit till på en Crux men de var "out of stock" då. Nu verkar dom finnas igen.
Jag har i ganska många år använt Osprey Xenith 88. Den är lite större än 70 liter, men Osprey litrar är mindre än en del andra ryggsäcksmärkens. Ryggsäcken har små fickor på höftbältet och en stor meshficka baktill där blöt utrustning kan placeras. Jag tycker att den har tjänat mig under de åren jag haft den.
Bonfus har en ny ryggsäck på 70 L tror heter Maximus. Kolla på deras hemsida.
Annars mitt standard svar Seek outside divide. Men det är en amerikansk märke, kanske politiskt okorrekt.
Har 60l som går att fästa mkt på utsidan Exped Ligntning bästa av alla hittills fack så det räcker för en med ordnings sinne eller vana.
ca 1000 gr med bra höftbälte och stabil med ca 23 kg och ganska vattentät ny pga få sömmar,och ej orimligt dyr som dyneema säckar.
Jag använder min Seek outside för 2 veckors vandring oledad. Rymmer allt. Min startvikt brukar vara 17-18 kg. Efter halva turen väger ryggsäcken ca 14 kg och den känns knappt. Otroligt komfortabel ryggsäck.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar