Länkar till cykelprylar?

Tjaba,

Jag var och kollade på cykelväskor (Vaude och Ortlieb) och fick en smärre chock när det visade sig vad en uppsättning skulle kosta. Är det någon som vet om det finns några bra cykelbutiker på nätet? Vilka är prisvärda?

mvh

Marcus

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Cykelväskor? Globetrotter!

Om du ska ha cykelväskor så har Glovetrotter skapliga priser på Ortlieb. De brukar även sälja en del prylar under eget märke, t.ex. Four Seasons, som är tillverkade av Ortlieb och mer eller mindre rena kopior av Ortliebs egna grejor.

Tyska postorderfirmor!

Hej Marcus!
De affärer på internet Mattias tippsar om har bra priser.

Jag köpte mina väskor(Styr-,fram- och bak-) ifrån Bicycles.de för två år sedan. Då de flesta av de då var på utförsäljning blev det ungefär halva priset. Det var omständigt att handla då de inte tog kreditkort utan jag fick lösa ut paketet på Posten. Tog minst en timme för damerna att fylla i ett specielt formulär för överförning av pengarna till säljaren. Dessutom skulle kostnaderna överföras till euro och sen till svenska kronor. Fast det har ju ändrats nu så möjligen kan man nu betala med kreditkort när man gör beställning.
Recensioner på väskorna hittar du lite längre ner på denna sidan:
http://www.utsidan.se/recensioner/sok2.asp?medlem=12613

Handlade inför min långcykling Singapore till China toppväskan ifrån Globetrotter som av någon anledning skickade/debiterade två(!) så det var nog lite bökigt att hinna skicka tillbaka den innan jag åkte. Det var dessutom fel i kattalogen på måtten på 1,5l Laken aluminiumflaskor. Så de två flaskställen som skulle passa var för små och jag fick lov att beställa andra flaskställ från England och bad att få de levererade med bud.

Har inte kollat upp det ordentligt, men jag tror inte att de betalat tillbaka pengarna på de varor jag returnerade ännu! Så det är inte helt enkelt att handla om nått blir fel...!

Här är en översikt ifrän en tysk tidning:
http://www.bike-magazin.de/onlineshops/onlineshops_check.htm

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips