Längdskidor på SL?

Hur åker man från en Stockholmsförort till centralstation med längdskidor längre än 2m?
2m är max längd på bagage på SL. En taxiresa kostar dubbelt så mycket som tågresan till fjälls.
 
Kan inte tänka mig att det blir några problem på tunnelbana eller pendeltåg. Ska du åka buss och har problem att ta dig in genom dörrarna så kanske föraren säger ifrån.
 
Kundtjänst

Har du provat att ringa kundtjänst? Där borde det finnas någon som har betalt för att svara på frågor.

Per
 
Jag har varit med om busschaufförer som varit lite sura om man släpar med sig flyttlass på bussen. Men så länge man själv kan flytta på saker, så bör det inte vara något problem att släpa det med sig på T-banan.
 
Femtielva gånger

har jag nog åkt på kommunala färdmedel med mina skidor 215 cm. Bara du själv kan hantera dessa så funkar det
Junioren
 
Jag har klarat mig med 220 cm nytjärade Vita Blixten, 90 l på ryggen och 30 på magen en fredagkväll på tunnelbanan. Ingen ideal situation för mig eller mina medpassagare. Men det går!
 
Tack alla, speciellt Junioren och Nedar !
Visst har jag ringt kundtjänst. Svar "Jag kan inte garantera att det går, pga av två motstridiga regler"
Mailservicen på SL har inte svarat
 
Mailsvar från SL idag: Enligt de gällande resevillkoren kan du inte ta med dig saker som är längre än 2 meter i SL trafiken.
 
Jag skulle nog "missa" att ta del av den informationen, och åka med mina skidor ändå. Om nån undrar får du väl kliva av och kliva på nästa tåg. Folk tar ju med sig de underligaste saker i kollektivtrafiken, så ett par skidor (2m långa, men inte värst breda, höga eller tunga!) kan väl inte vara det största problemet.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...