Längd i stockholm?

Hej!

Jag är grymt sugen på att åka längd nu när vintern har slagit till även i sthlm.
Någon som har bra tips på spår? Har hört om Ursvik, men är osäker på om de preppar spåren där...? Vill ju inte förstöra skidorna helt till vasan... ;)

Tack!

Skidspår.se

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Knivsta

Åkte i elljusspåret i Knivsta nu i eftermiddag. Verkligen fint, välpreparerat både för klassiskt och skate. Många där och åkte.

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Bra länk! Härligt blir skidor imorgon här i Hallsta gäller att sno sig innan värmen kommer tillbaks

Personligen

vill jag helst starta hemifrån och åker därför mest på gångvägarna i Nackareservatet. Mycket med vår Samojed Totte. Men det är inte mycket till spår mera trampade promenadstråk.

Var i Stockholm bor du? Spåren vid Ågesta golfbana brukar vara rätt fina.

Thure

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Ågesta

tycker jag också är riktigt bra. Är det ngn som vet om det har spåret med konstsnö vid Rudan är åkbart?

Senast ändrad:
Ågesta

Vilka åkbara spår finns det annars när stockholmstrakten för tillfället? Behöver man åka långt för att hitta bra skidspår?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.