Längd i stockholm?

Hej!

Jag är grymt sugen på att åka längd nu när vintern har slagit till även i sthlm.
Någon som har bra tips på spår? Har hört om Ursvik, men är osäker på om de preppar spåren där...? Vill ju inte förstöra skidorna helt till vasan... ;)

Tack!

Skidspår.se

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Knivsta

Åkte i elljusspåret i Knivsta nu i eftermiddag. Verkligen fint, välpreparerat både för klassiskt och skate. Många där och åkte.

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Bra länk! Härligt blir skidor imorgon här i Hallsta gäller att sno sig innan värmen kommer tillbaks

Personligen

vill jag helst starta hemifrån och åker därför mest på gångvägarna i Nackareservatet. Mycket med vår Samojed Totte. Men det är inte mycket till spår mera trampade promenadstråk.

Var i Stockholm bor du? Spåren vid Ågesta golfbana brukar vara rätt fina.

Thure

Ågesta

tycker jag också är riktigt bra. Är det ngn som vet om det har spåret med konstsnö vid Rudan är åkbart?

Senast ändrad:
Ågesta

Vilka åkbara spår finns det annars när stockholmstrakten för tillfället? Behöver man åka långt för att hitta bra skidspår?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips