Längd i stockholm?

Hej!

Jag är grymt sugen på att åka längd nu när vintern har slagit till även i sthlm.
Någon som har bra tips på spår? Har hört om Ursvik, men är osäker på om de preppar spåren där...? Vill ju inte förstöra skidorna helt till vasan... ;)

Tack!

Skidspår.se

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Knivsta

Åkte i elljusspåret i Knivsta nu i eftermiddag. Verkligen fint, välpreparerat både för klassiskt och skate. Många där och åkte.

Kolla in http://www.skidspar.se/ ... där brukar det komma upp färska rapporter.

Vad det gäller Ursvik så har jag ganska dåliga erfarenheter... dåliga spår och många som rastar hundarna i dem...

Bättre då vid Lida eller Rudan... Ängarna vid Rudan är nog det snösäkraste i Sthlm, eftersom dom har konstsnö, vet inte om dom är i gång än med kanonerna... krävs nog mer ihållande minusgrader för det.

Thomas

Bra länk! Härligt blir skidor imorgon här i Hallsta gäller att sno sig innan värmen kommer tillbaks

Personligen

vill jag helst starta hemifrån och åker därför mest på gångvägarna i Nackareservatet. Mycket med vår Samojed Totte. Men det är inte mycket till spår mera trampade promenadstråk.

Var i Stockholm bor du? Spåren vid Ågesta golfbana brukar vara rätt fina.

Thure

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Ågesta

tycker jag också är riktigt bra. Är det ngn som vet om det har spåret med konstsnö vid Rudan är åkbart?

Senast ändrad:
Ågesta

Vilka åkbara spår finns det annars när stockholmstrakten för tillfället? Behöver man åka långt för att hitta bra skidspår?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips