Ladda friluftskartan i en Garmin Legend

Hej
Jag har just införskaffat en Garmin Legend, med möjlighet att ladda in kartor, som ska ske genom programmet mapsorce som jag har förstått , men det vill inte funka, och jag ser på fil formaten så är de olika, friluftskartan xx.img och GPS:en vill ha xx.mps. hur ska man lösa detta???

1. Markera de kartor du vill skicka med verktyget ”Map Tool”. Kartbitarna blir skära på bildskärmen.
2. När du markerat alla kartor du vill skicka så kolla under fliken ”Maps” att summan av minnesstorlekarna på de kartor du valt inte överstiger det som din GPS klarar av (8 MB)
3. klicka på verktyget ”send to devece”.
4. Mapsource ska då hitta din GPS och skriva detta i rutan ”Device”
5. Markera en bock i rutan ”Maps” om detta inte redan är gjort, och tryck på sedan på "Send".
6. Vänta tills överföringen är klar. Det tar lång tid med seriekommunikation.

Per

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det låter riktigt , men mitt problem är att jag inte får in kartan i mapsorce, om det väl gick så ska mog det andta funka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips