Kvinna och lumpen

En del av din attityd som jag hakar upp mig på lite är att du skriver långa ursäkter till varför du inte gjort en det ena o en det andra, varav inget tar så värst lång tid.
Nu blev din punktering uppblåst (ooops) men det är ett exempel.
I tjänst förväntas du göra vad du ska utan ursäkter och kan du inte så säger man det utan krusiduller.

Om du har hundintresse så kanske FHTE kan vara något för dig?
Inte så tufft och häftigt kanske, men minröjning t ex är en nog så viktig funktion.
 
Undanflykter? Du menar att jag har ingen slang hemma så jag kan inte fixa däcket? Om du kan fixa en punka UTAN ny slang så är jag impad! Trollar du med knäna eller?

Då ska vi se:

Simning kan jag mycket väl tänka mig men jag blir så himla uttråkad av att bara simma fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. När jag tränar på gym kommer jag ha musik och mer tempo.

det är 10 ggr svårare att byta däck med en 5 åring som står med en hammare brevid en och vill hjälpa till

Jag cyklar även när det blåser och har gjort det många gånger men om det blåser allt för hårda vindar så cyklar jag inte för jag lovar dig, cykeln håller på att välta åt sidan med mig på den. Jag tynger inte ner den speciellt mycket...

Självklart så kan man cykla sakta i lugnt tempo men jag är ingen lugn person.

När jag väl har fixat cyklen och är ute och trampar så kommer jag få träningsvärk och det är det som får min kropp till att förstå att fortsätter jag kommer jag få känna på riktig smärta =P Jag tycker helt enkelt att det är tråkigt att cykla "lugnt" eller att promenera utan mål eller liknande. Jag måste ha tempo, jag måste ha mål och minsta lilla det går för sakta och jag blir "uttråkad" så sjunker mitt intresse för det.

Jag har ingen terrängsulky för det är omöjligt att få min son till att sitta i den. Det ända han kan tänka sig sitta i det är barnstolen på cyklen och går det inte snabbt nog då så är det tråkigt.

Nej det har jag inte men jag har haft att göra. I fredags hade jag möte plus kalas och i Lördags hade jag min son så det var ganska svårt att börja träna men idag ska jag ut.

Det finns bara 24 timmar på dygnet och oavsätt hur jag vänder på det kan jag inte få dygnet att räcka längre. När jag har fått in fasta dagar jag kan träna på som inte krockar för mycket så kommer jag köra fullt ut.

Jag är inte ute efter att "sänka" dig, du skriver på ett forum för att få råd men dina försvarsmurar kommer upp väldigt snabbt i form av undanflykter. Sluta röka, tänk över vad du vill och satsa stenhårt på ditt mål (betyder inte träna stenhårt). Lycka till.
 
Okey... tack till alla som har varit väldigt snälla med råd och tips och trix!

Nu är slangen äntligen fixad men det var INTE lätt! Men efter mycket hjälp med sambon så gick det. Nu har jag fått reda på att för att få chans att börja lumpen sommaren 2009 så måste jag söka in NU och då mönstrar jag SENAST Mars! Så nu är det träning träning träning. Har en sån stor ryggsäck som man har när man vandrar (vet ej vad den heter) som jag kommer börja med ha 10 kilo i och gå raskt i ca 3-4 timmar (med pauser!) och sen öka sakta i vikten. Det kommer jag variera med cykling och sen varannan dag så ska jag styrketräna (ej så jättehårt)... så... tror ni man hinner få upp liiiite kondition och styrka tills senast Mars då? =P
 
Det kommer att funka, men börja med ett kilo i ryggan och korta turer.
Du måste ägna lite tid åt att justera in den och vånja dig vid den.
För mycket vikt utan ovanstående ger dig värk och sår o då spricker den delen av träningen.

Öka sedan i små steg, både sträcka och vikt.

Simma mycket, det ger bra träning men sliter minimalt på kroppen och är ett bra komplement till marschträning, löpning mm.
Ta av ryggan innan du hoppar i :)
 
Ärligt talat så tror jag du kan ligga lågt med marschträning med säck om det inte är Jägartjänst du söker (de fick förr ut träningsprogram att göra för inryckning). Det görs en del sånt under gröntjänsten ändå...

Mitt förslag är att du ser till att springa 4-10 kilometer i hyfsat tempo på mjukt underlag 3 gånger i veckan. Börja ganska lugnt, ta tid och var nöjd med dig själv om du hamnar under 5min/km. Läs på marathon.se för mer info.

Träna styrka 2 pass per vecka utöver detta, kör ett överkroppspass och ett underkroppspass. Be om hjälp med program men kör övningar som kopplar in många muskelgrupper: dips, squats, latsdrag, chins m.m. Kör korta och intensiva pass, inga 2-timmars med massa pratande...

Se simning & cykel som komplement som du kan kasta in när du vill. Cykla mer än 20km och simma 30-45 min.
 
Tack före era råd och tips! Jag vet inte riktigt exakt vad jag ska träna och vilka dagar men iaf variera styrketräning och kondition varannan dag och istället köra på lugnt (eller iaf försöka). Simmning låter som en bra idé att variera cykling och löpning med. Sen får vi se när jag får mitt träningskort så jag kan börja med styrketräning (gör vissa övningar hemma som jag har läst om på lumpens hemsida). Sen får vi se om det gör någon nytta! =)

Ehm... överkänslig när det gäller vad? Vet inte riktigt vad du vill ha sagt med bilden?
 
En liten tanke... när jag skulle mösntra så var det ingen som hade tränat eller förberett sig innan. De som hade fysiska förutsättningar fick fysiskt krävande tjänster och de som inte var så starka eller smart blev malajer. Nu för tiden ska det visst tränas äta speciell mat och gärna läsa 10-20 sidor i SoldF varje dag ochgärna be bönen till kasunen innan man somnar.

En annan sak, känner 2 killar som tävlar inom friidrott, båda har haft jägartjänst och båda har förlorat en massa på det fysiska under sn tjänstgöring. Det som har blivit bättre är väl uthålligheten, för efter GSU´n så springer man inte lika mycket utan marscherar mest med packning på ryggen.
 
haha be bön innan man somar njaaa de gör jag inte men jag vill träna bara för att jag vet om att gör jag det inte så har jag absolut ingen chans alls till att komma in på någon utav dom utbildningarna jag vill... så vill jag iaf ha en chans till dom så måste jag träna... läsa soldF? Vad är de? Jag läser snarare om vapen som dom använder så blir de inte lika mycket pluggande med det när man väl ligger i lumpen.


Jo jag har fått höra att GSU'n är faktiskt det tuffaste och när den pågan är över så blir det lugnare och då gäller uthålligheten mer. Och där tror jag att jag har en fördel för redan nu som otränar anser jag mig ha lång uthållighet. När min familj har flyttat så är det alltid jag och min styvpappa som har flyttat det tyngsta för ingen annan har orkat.
 
Nopp inte än... väntar på papprena men jag har inställningen att jag kommer få göra de... att det är en självklar sak. Annars så kommer jag aldrig prestera mitt bästa. :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.