Kvikkjokk-murjek i september

Hej utsidanexpertisen.

Jag ska upp och traska omkring lite i Sarek i september, tänkte avsluta vandringen i kvikkjokk någon gång kring den 20-26:e sep.
Problemet är att när jag tittar på länstrafiken ser det ut som att bussen ut till murjek slutar gå den 19:e augusti.
Jag ringde Länstrafiken för ett par veckor sen, men telefonisten visste lika lite som jag om deras busslinjer.

Mig veterligen är jag inte den första människan som i moderna tider vandrat i sarek i september, hur har dom andra gjort?

Mvh

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
broar och båtar

Håll även koll på datum när broar lyfts av och båtar dras upp,när turiststationer stänger för säsongen etc

Oj.

tack Brigas, pinsamt att bli tagen på sängen med en sånn sak.
Vart får man info om broarna?
de broar jag passerar kommer vara: Voujadätno, bron över jokken från akkas nordvästsida, ev bron vid skarja samt broarna på kungsleden några kilometer norr om kvikkjokk.

Tack för resplus-tipset anna..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips