Kvikkjokk-murjek i september

Hej utsidanexpertisen.

Jag ska upp och traska omkring lite i Sarek i september, tänkte avsluta vandringen i kvikkjokk någon gång kring den 20-26:e sep.
Problemet är att när jag tittar på länstrafiken ser det ut som att bussen ut till murjek slutar gå den 19:e augusti.
Jag ringde Länstrafiken för ett par veckor sen, men telefonisten visste lika lite som jag om deras busslinjer.

Mig veterligen är jag inte den första människan som i moderna tider vandrat i sarek i september, hur har dom andra gjort?

Mvh

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
broar och båtar

Håll även koll på datum när broar lyfts av och båtar dras upp,när turiststationer stänger för säsongen etc

Oj.

tack Brigas, pinsamt att bli tagen på sängen med en sånn sak.
Vart får man info om broarna?
de broar jag passerar kommer vara: Voujadätno, bron över jokken från akkas nordvästsida, ev bron vid skarja samt broarna på kungsleden några kilometer norr om kvikkjokk.

Tack för resplus-tipset anna..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips