kunna komma till delsträcka och med praktiskt avslut

Hej alla erfarna vandrare!
Känner till många vandringsleder "på platten". Har bla gått i Glaskogen, del av
Skåne leden och dagsturer på Bohusleden och Hallandsleden.
Skulle gärna vilja ha tips från er som gått delsträckor på lite mer spännande leder där det funkar med att man kommer tillbaka där bilen står eller där det går att åka buss/tåg ut och vandra tillbaka, med 2-3 övernattningar i vinsskydd. Det skulle inte göra ont ;-) om sista övernattningen var på ex bed and breakfast.
Att vandra är att njuta av livets goda.
Marie

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
SILVERLEDEN
dag 1 18-19 km
dag 2 15-16 km
dag 3 8-9 km
dag 4 15-16 km
Här finns dock många tänkbara varianter och en del genvägar att göra. Nästa gång jag vandrar här kommer jag att se till att Bryngelbäcken inte blir en övernattningsplats.

M-K-RUNDAN
När det gäller Malingsbo-Kloten-rundan har jag svårare att beräkna dagsetapperna. jag följde ju inte enbart leden utan tog en hel del omvägar. dessutom vandrade jag ensam och då brukar jag gå lite fortare/längre. Det uppges ju att leden är 45 km, så man borde klara den på 3 dagar, men vill man ta det lugnt kan man ha att göra 4 eller 5.

Lycka till!

HåkanF

Bohusleden

Hej alla erfarna vandrare!
Känner till många vandringsleder "på platten". Har bla gått i Glaskogen, del av
Skåne leden och dagsturer på Bohusleden och Hallandsleden.
Skulle gärna vilja ha tips från er som gått delsträckor på lite mer spännande leder där det funkar med att man kommer tillbaka där bilen står eller där det går att åka buss/tåg ut och vandra tillbaka, med 2-3 övernattningar i vinsskydd. Det skulle inte göra ont ;-) om sista övernattningen var på ex bed and breakfast.
Att vandra är att njuta av livets goda.
Marie

Jag är ute på Bohusleden nu, men vissa avsnitt är svåra att göra till dagsvandringar. Hade problem i svartedalen, avsnittet Bottenstugan - Hasteröd. Var tvungen till en övernattning vid Djupevattnet. Nästa del verkar lika komplicerad. Det är Hasteröd - Vassbovik. Är du ute ensam Marie?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips