Kungsleden på en dag!

Jag funderar på att försöka bli noterad i Guinness Rekordbok med en fjällvandring längs Kungsleden på en (1) dag. Naturligtvis måste jag använda luftburen transport över vissa sträckor. Men de mest intressanta partierna vill jag inte missa. Jag tar gärna emot förslag på var en fotvandring är absolut nödvändig för att kunna överskåda helheten, innan jag hastar vidare mot slutmålet i Hemavan. Rekordvandringen är tänkt att börja i Abisko.

Jag funderar på att försöka bli noterad i Guinness Rekordbok med en fjällvandring längs Kungsleden på en (1) dag. Naturligtvis måste jag använda luftburen transport över vissa sträckor. Men de mest intressanta partierna vill jag inte missa. Jag tar gärna emot förslag på var en fotvandring är absolut nödvändig för att kunna överskåda helheten, innan jag hastar vidare mot slutmålet i Hemavan. Rekordvandringen är tänkt att börja i Abisko.

Börjar i Abisko säger du ...på helikopterplattan då?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
I vår prestationsinriktade tidsålder är det logiskt att sätta en standard för rekordförsök, även om de inleds på en helikopterplatta i Abisko.

Fint projekt! Glöm inte att blogga. Pga dålig mobiltelefonförbindelse så är du nog hänvisad till satellittelefon. Vore kul om du kunde streama ut allt på nätet så vi kan följa det live. Använd hjälmkamera så har du båda händerna fria.

Lycka till

Förstår inte riktigt vad som skulle bli noterat som ett rekord? Du ska ju flyga!
Jag försöker inte vara ironisk jag undrar faktiskt..

/Micke

Jag vet inte om mobilt bredband fungerar i anslutning till Sarek, men hjälmkamera hör nog till ett "måste" i utrustningen. Tyvärr hinner jag inte blogga, och det är synd, för många bloggar handlar mest om ingenting, och här skulle "the content" vara av bestående värde inför de skönhetssyner jag fick möjlighet att referera direkt i planeten...

Rekordvandring??? Vi gick en vecka varje sommar längs kungsleden... med våra barn... det blev fem somrar innan vi hade tagit oss från Hemavan till Abisko....Hur kan man gör en sån upplevelse på en dag?

Rekordförsöket och den därmed sammanhängande upplevelsen består i att få en total överblick av Kungsleden under en och samma dag. Med lite tur kanske det råder olika väderlekar under den flygande vandringens gång.

Kan man kalla det "rekordvandring" när man flyger vissa sträckor?
Vill ni göra det så tycker jag absolut att ni ska köra på! Ett projekt behöver inte falla alla gamla scouter, möpar och yuppie-vandrare på läpparna för att det ska vara själavård för er!
Däremot ställer jag mig starkt tveksam till om det kan anses vara något slags rekord så länge ni flyger, eller annat fordon för den delen...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips