Kungsleden karta söder om Hemavan

Försöker hjälpa några bekanta som vill gå hela kungsleden. Söderifrån upp till Åre trakterna känner jag till, men norrut mot Hemavan är jag rätt så osäker på vilka leder som gäller. Har ni tips på någon karta som finns på nätet? Skulle vara mycket hjälpsam! Har själv inga fjällkartor över detta område.

Alistair
 
Elin och Jörgen har ju dokumenterat sina vandringar längs även den delen. När vi gick där fanns delvis stig och några rösen, men kartan är ju lättorienterad och terrängen om än stor rätt vänlig.
 
Tack för svaren!
Det var ca så långt jag hade kommit själv. Syn att det inte är lättare att hitta kartor på nätet över leden norr om Åre. Får googla lite mer.
/Alistair
 
Kul, kolla broschyren jag hittade om södra kungsleden. Det är länsstyrelsen som get ut den i år. Jag var uppe i Rogen under 90-talet och såg då skylten med kungsleden (kan ju vara nedtagen nu). Men det verkar som om ala inblandade inte har koll på varandra.

Christian
 
En

annan diskussion är den ojämna fördelningen av skidåkare och vandrare som utnyttjar STFs och andras övernattningsstugor.

Kungsleden har också mycket ojämnt utnyttjande. Söder om Kvikkjokk är det mycket få som vandrar antagligen på grund av kommunikationer och att man i princip behöver tält.

Att det är flest som rör sig i Jämtlandsfjällen och Abisko-Nikkaluokta Vakotavare beror ganska säkert på bra kommunikationer. Hemavan har också bra kommunikationer (flyg).

Jag tycker det vore angeläget att marknadsföra mer än Kungsleden och förstärka ledsystemet med t ex fler möjligheter till cirkelvandringar och ett par stugor till på strategiska platser.

Thure
 
Håller med. Men för att ta ett konktret exempel. En stuga mellan Katterat och Unna Allakas vore inte helt fel. Men säger jag det får jag en massa som inte vill ha fler stugor mot mig:cool:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nicktravels Kungsleden in May Vandringsleder 18
ChrBjr Äntligen ska kungsleden moderniseras! Vandringsleder 17
omni96 Klimatet i Kungsleden södra (i Engelska) Vandringsleder 6
campkidney Ensamvandra Kungsleden Vandringsleder 7
JosefinAndrea Södra kungsleden, tips på rutt mottages Vandringsleder 1
Solovandrare93 Kungsleden Vandringsleder 1
mattiasevolv Kungsleden i september? Vandringsleder 2
AndreP Myggor på Kungsleden i Augusti? Vandringsleder 11
axelaxelj Budgetera för Kungsleden Abisko-Nikkaluokta Vandringsleder 24
Running Farmer Cykla Kungsleden i höst Vandringsleder 11
Buzzrock Kungsleden, vilken kung? Vandringsleder 0
ola petersson kungsleden kartor Vandringsleder 1
X2000 Kungsleden Vandringsleder 2
KosmoAnte Kungsleden, båtar Vandringsleder 1
Gäddfiskarn Kungsleden.... Vandringsleder 10
MoAnders Kungsleden med Hund Vandringsleder 12
BAGDAD-BOB KUNGSLEDEN Vandringsleder 1
Leffe_R Kungsleden start och slut? Vandringsleder 3
mellgren Kungsleden sommartid Vandringsleder 7
Dr.Laban Kungsleden i Augusti Vandringsleder 3
Graip Kungsleden; Ammarnäs - norrut Vandringsleder 0
holetaker Karta med vandringsled Vandringsleder 2
chilehead karta över Bohusleden Vandringsleder 1
jooose Karta över Muddus? Vandringsleder 27
Kristina&Neo Östgötaledens karta är felaktig! Vandringsleder 3
PhilipKlang Karta över trondheimske postveien? Vandringsleder 5
C_Johansson Karta Torrekullaleden/Sandsjöbacka? Vandringsleder 2
simon_a85 Ny karta höglandsleden? Vandringsleder 0
lami Detaljerad karta över Ljungskile med omnejd Vandringsleder 4
Stamborg Stugvandring (likt fjällstugor) lite längre söder ut? (Eller andra alternativ) Vandringsleder 12
Askel Parkering söder om Tresticklan Vandringsleder 14
MagdaåJohan Öland norr-söder (med hund) Vandringsleder 15
Nauti Upplevelsevärda mål att ta sig till i vandring från söder till norr Vandringsleder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.