Östgötaledens karta är felaktig!

Vi köpte ledkartan på turistkontoret i Kisa och fick till vår besvikelse en karta där leden inte stämde och kartunderlaget måste varit minst 20 år. Vi träffade också andra på leden som var lika besvikna som vi. Nej usch det var trist. Mycket vandring blev det på vägar och det var inte vad vi tänkt oss. Turistkontoret tog tillbaka kartan, men hoppas de slutar sälja den!!!
 
På min och polares vandring ner mot Rimforsa från Bjärka säby så stötte vi på en intressant del i kartan med, det ska ligga en "camping" med vattenuttag, vindskydd etc vid sätrasjön. Men till vår stora förvåning när vi kom dit så var det en spökstad med bara grävmaskiner som håller på att bygga tomter, vet ej om vi kom lite off season och om det är något aktivt på sommaren men verkade vara lite dött. Bör ändras info på kartan då det inte fanns nått där.
 
Upprustning?

Jag har under ett års tid spenderat mycket till i Eklandskapet i Linköping och på vägen dit sett att det dykt upp nya ledmarkeringar en att informationstavlan, som sitter i samband med etappens början, fortfarande ser fallfärdig ut.

Är det någon som vet om leden håller på att rustas upp eller i allan fall materialet kring leden? Det känns som om det skulle behövas. Om man jämför med Bergslagsleden så har östgötarna låååååångt kvar.
 
På min och polares vandring ner mot Rimforsa från Bjärka säby så stötte vi på en intressant del i kartan med, det ska ligga en "camping" med vattenuttag, vindskydd etc vid sätrasjön. Men till vår stora förvåning när vi kom dit så var det en spökstad med bara grävmaskiner som håller på att bygga tomter, vet ej om vi kom lite off season och om det är något aktivt på sommaren men verkade vara lite dött. Bör ändras info på kartan då det inte fanns nått där.

Onekligen. Det aer nu naagra aar sen kommunen saalde den fina och brusande anlaeggningen - mot loeften som aldrig uppfylldes. Ledkartan haenger som sagt inte med. T ex anslutningen fraan Mjoelby finns inte med, daermot finns den inritad paa terraengkartan!


Skrivet paa italiensk dator.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.