Kungsleden i Augusti

Hej! Jag undrar hur det är att vandra Kungsleden i Augusti. Mycket mygg? Bra Väder? Någon annan tid att rekomendera? Vi ska gå mellan Abisko och Keb.
 
Fin vandring!

Hej!

Jag har själv varit flera gånger kring Keb, Abisko och Riksgränsen i augusti och klättrat & vandrat.
I början vid Abisko går leden genom en del skog och snår där finns det skapligt med mygg. Men ute på själva "fjället" är det ganska lungt.
På hem vägen om du går Keb-Nikka så kryllar det av mygg. Att ta med myggmedel är ett tips.

Hoppas du får en nice tur!
Johan
 
Dr.Laban; sa:
Hej! Jag undrar hur det är att vandra Kungsleden i Augusti. Mycket mygg? Bra Väder? Någon annan tid att rekomendera? Vi ska gå mellan Abisko och Keb.

Se upp med trafiken bara, den fungerar som i tunnelbanan. De som går långsamt håller sig till höger (speciellt i uppförbackar/rulltrappor), inga utstickande föremål som kan skada andra. Dock bör man nog behålla ryggsäcken på ryggen (så ej i tunnelbanan).
 
KLAGER; sa:
Se upp med trafiken bara, den fungerar som i tunnelbanan. De som går långsamt håller sig till höger (speciellt i uppförbackar/rulltrappor), inga utstickande föremål som kan skada andra. Dock bör man nog behålla ryggsäcken på ryggen (så ej i tunnelbanan).

Humor!

Senast jag gick Nikka - Keb resp Keb - Nikka var det helt myggfritt. Det gäller att ha tur med vädret..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.