Kukkesvaggebron - Saltoluokta, lämplig väg?

Hej,
hur går man lämpligen för att ta sig från bron över Kukkesvagge till Saltoluokta fjällstation? Se bilder.
Finns det vad som kan vara olämpliga? Särkilt undrar jag om hur man korsar Avtsusjjåkkå.
Vandraren är ensam och van vid fjällvandring.
Tacksam för alla tips,
Mvh David

Skärmklipp1.PNG

Skärmklipp2.PNG

Finns info i flera gamla trådar vill jag minnas, tex här. Så absolut görbart men man riskerar att hamna i "manshögt vide och storblockig terräng". Vad gäller jåkken skulle jag personligen inte fundera på det -den avvattnar inte något stort område eller glaciär.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Finns info i flera gamla trådar vill jag minnas, tex här. Så absolut görbart men man riskerar att hamna i "manshögt vide och storblockig terräng". Vad gäller jåkken skulle jag personligen inte fundera på det -den avvattnar inte något stort område eller glaciär.
Tack, den tråden har jag nytta av.
/ David

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips