Kroatien och paddling.

Jag skulle vilja paddla i Kroatien, är det någon som erfarenhet av paddling där.

Uthyrare eller arrangerade resor ? Har hittat några uthyrare men de verkar mest ha sitontop och enklare plast kajaker.

Hittade några tidigare trådar men är det någon som sitter inne med nyare information.

Tack på för hand.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tyvärr har jag varken länkar eller adresser att bjuda på men när jag var i Kroatien fick jag intrycket att det fanns ganska gott om havskajakuthyrare.

Själva hyrde vi av en uthyrare som vi passerade av en slump på väg till stranden och de var rotationsgjutna kajaker i helt OK skick.

Fantastiskt paddelvatten var det iaf så det rekommenderas varmt :)

Tack för hjälpen. Om det är någons Svensk som varit där, skriv och berätta lite. Typ om tältning, mat och annat nyttigt.

Tack för länkarna, och tack för länken till "ocean Paddler" hittade hela numret(fick låna den så att säga) där fanns några länkar till uthyrare bland annat den ni hittade på facebook "travelinkayak".

De hade förövrigt samma märke som de har på Kajakeriet. Så jag ska ringa dit nu.

Tack för hjälpen. Om det är någons Svensk som varit där, skriv och berätta lite. Typ om tältning, mat och annat nyttigt.

Tack för länkarna, och tack för länken till "ocean Paddler" hittade hela numret(fick låna den så att säga) där fanns några länkar till uthyrare bland annat den ni hittade på facebook "travelinkayak".

De hade förövrigt samma märke som de har på Kajakeriet. Så jag ska ringa dit nu.

Tältning och friluftsliv där vet jag inget om tyvärr. Vi paddlade en dagstur med guide med stopp på olika öar där mat ingick på en av dem.

Jag åker till Kroatien nu i påsk för en veckas paddling, åker med en av länkarna ovan (och nedan).

http://www.travelinkayak.blogspot.com/

Min andra tur med dem.

De är bra kajaker. Ett italienskt märke "qajaq"

Det är som sagt mycket info på länkarna, så kolla dem.

Jag skriver mer när jag är tillbaks. Kanske en liten reseberättelse.

Hemma igen.

Fick en underbar tur i Kroatien. Lite storm och mycket sol och 14 mil paddling i makalös natur.

Kan verkligen rekommendera detta.

Ska försöka skriva ett sk artikel med lite bilder om ett tag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips