Krånglande Garmin Edge 305

Har en Garmin Edge 305 som inte funkar riktigt som jag vill. Ibland kan jag inte få igång den, den är helt död i nån dag tar inte imot laddning.
Men plötsligt kan jag sätta på den men dör igen, men då kan jag ladda den å den fungerar perfekt kanske 15-20ggr(å kan ladda den som vanligt) Men så händer det igen, helt död igen(vet att den kommer igång men så ska det väl inta vara)
Har lämnat in den men då har den såklart funkat och tagit emot laddning igen!
Vill oxå säga att jag paddlar men förvarar GPS i ett vattentätt fodral!
Mkt tacksam om nån kan hjälpa mig!

/Janne!

Rengöra polerna

Vet att iaf GF305 har haft lite probs med detta, dock inte jag...

Jag rengör kontaktpolerna efter varje användning och har aldrig haft problem med detta...

Kolla in www.puls.se där finns mycket fAQ kring 305:an.. inte så mycket kring edge just , men de är ju ganska lika..

Thomas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ok Anade att problemet låg där! Hade mkt problem i början när jag paddlade å utsatte den för väta
måste då vänta nåt dygn innan jag pluggade in den! Sen funkade den perfekt ett bra tag när jag stoppade den i ett vattentätt mobilfodral.
Vad funkar bäst att rengöra med!

/Janne

Rent vatten...

Kan tänka mig att du utsätter klockan för salt eller bräckt vatten... på ett liknande sätt som mitt svett... kontaktpolen längst till vänster blir oftast brun, vilket är helt normalt, varför vet jag inte...

Rengör efter varje användning kontaktpolerna under rinnande vatten... torkar med handduk... innan jag sätter den i dockan.

Thomas

koppla garmin till sporttrack

Hej
Jag får inte sporttracks att läsa av min edge 305, gissar att det beror på inställning av usb porten

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips