Koordinatomvandling

Söker en mjukvara som utför omvandling mellan olika koordinatsystem, tex mellan DDMMSS och MGRS, DDMM,MMM och UTM, etc. Är det någon som vet något funkis/användarvänligt program som klarar det?
/
Åkersorken

Att få ihop användarvänligt och koordinatomvandlare verkar inte vara det som är utvecklarnas grej...
Tyvärr är dom fina programmen oftast inte gratis...men söker man på "grid utm decimal download" så får man en hel del träffar..

Senast ändrad:
Vilket koordinatsystem vill du använda?
Jag blir alltid lite nyfiken när någon blandar in MGRS i sina projekt...

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Tja...

Det är väl mer så att jag får positioner i lite olika format som jag sen vill omvandla, oftast till MGRS. Detaljerna kan vi ta över en slivo när vi paddlar :)
/
ÅKERSORKEN

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.