Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Koordinatkonvertering (WGS84 -> RT90)
- Trådstartare mfn
- Start datum
Kepler; sa:Jovisst,
I mitt Excelark kan man skriva in lat/lon i ett av följande format: ddd.dddddd, ddd°mm.mmmm' eller ddd°mm'ss.ss''. Sedan trycker man på en knapp och får då positionen inte bara i Rikets Nät utan även i de andra lat/lon formaten. Flera sådana beräkningar kan ske samtidigt (en position per rad). Om du vill kan jag maila över filen.
Hej Kepler!
Jag tar tacksamt emot din beräkningsfil! Otroligt bussigt av dig att erbjuda den.
Mailto: realdexter@home.se
mvh
Lasse
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
I mitt Excelark kan man skriva in lat/lon i ett av följande format: ddd.dddddd, ddd°mm.mmmm' eller ddd°mm'ss.ss''. Sedan trycker man på en knapp och får då positionen inte bara i Rikets Nät utan även i de andra lat/lon formaten. Flera sådana beräkningar kan ske samtidigt (en position per rad). Om du vill kan jag maila över filen.
Hej!
Jag skulle också vilja det där excelarket.
computerwacko (at) hotmail.com
mvh Lars
Skulle också vara intresserad att få den: kuuselaht@hotmail.com
Hejsan, jag vore väldigt tacksam om du kan maila excel-filen till mig också.
Mvh Per Danielsson (pelle.danielsson@gmail.com)
Kepler; sa:Jag har ett Excelblad för konvertering mellan lat/lon (WGS84) och Rikets nät (RT90) med beräkningarna således i Visual Basic for Applications. Helt enligt Lantmäteriets algoritmer (med matrisräkningar) och ger exakt samma resultat som gtrans. Det är bara att höra av sig om intresse finns.
Jag sällar mig till skaran av intresserade. Du får väldigt gärna skicka Excelarket till mig.
mvh / Tord
tord.johnsen<snabela>gmail.com
Länk till kod för WGS84->RT90
Hej!
Det finns en komplett implementation av WGS84->RT90 på CodeProject skrivet i C#:
http://www.codeproject.com/csharp/WGS84toSwedish.asp
Hej!
Det finns en komplett implementation av WGS84->RT90 på CodeProject skrivet i C#:
http://www.codeproject.com/csharp/WGS84toSwedish.asp
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg