konstigt ont i vaden

Hej
Jag undrar om någon har något tips att ge. Jag var ute och sprang för några veckor sedan. Jäktade iväg på middag så att stretchingen skippades. En timma senare högg det till inne i vänster vad. Kändes förs som kramp men verkade vara någon sträckning. Haltade runt i ca 3 dagar sedan försvann smärtan. Gav mig ut och sprang igen. Började lugnt för att inte belasta vaden. Kände inget ting till efter 2,5 km. Då fick jag jätteont igen. Bara att gå hem.
Nu i lördags kände jag mig helt ok igen. Gjorde allt på rätt sätt. Värmde upp och stretchade innan löpningen, sprang ca 6,5 km och värmde ner ordentligt med stretching. Extra noga med vänster ben. Stack ut ca 0830 på morgonen.
Vaknade med ont i vaden igen på söndagsmorgonen. Haltar fram igen.
Vad är felet och varför kommer smärtan så sent.
tacksam för tips.
mvh
ht
 
Har ibland råkat ut för samma. Fick rådet av en kompis som är sjukgymnast att det kan vara någon form av mineralbrist. Jag provade en brustablett för "unga aktiva kvinnor" med extra järn, magnesium och kalcium, fungerar i 80% av fallen.

Man kan be och få sitt blodvärde kollat på vårdcentralerna. De kan säkert lista ut om du saknar något. (Annars kan man bli blodgivare. Där skäller de på en om man har fel värden, men man får en smörgås som plåster på såren ;-) )
 
bredviken; sa:
Hej
Jag undrar om någon har något tips att ge. Jag var ute och sprang för några veckor sedan. Jäktade iväg på middag så att stretchingen skippades. En timma senare högg det till inne i vänster vad. Kändes förs som kramp men verkade vara någon sträckning. Haltade runt i ca 3 dagar sedan försvann smärtan. Gav mig ut och sprang igen. Började lugnt för att inte belasta vaden. Kände inget ting till efter 2,5 km. Då fick jag jätteont igen. Bara att gå hem.
Nu i lördags kände jag mig helt ok igen. Gjorde allt på rätt sätt. Värmde upp och stretchade innan löpningen, sprang ca 6,5 km och värmde ner ordentligt med stretching. Extra noga med vänster ben. Stack ut ca 0830 på morgonen.
Vaknade med ont i vaden igen på söndagsmorgonen. Haltar fram igen.
Vad är felet och varför kommer smärtan så sent.
tacksam för tips.
mvh
ht
Hej!
Känner igen mig på pricken. Vaden "nöp ihop" under en innebandymatch för flera år sedan och sedan dess så har det hållit på och spökat i omgångar. Blev ordinerad stretching och tåhäv men det verkar inte hjälpa nämnvärt. Sist deltog jag inte under fotbollsturneringen på jobbet pga detta och har väl kanske insett mina begränsningar. Tilläggas ska att jag är 42 år, dvs "gubbe" ;-)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olrijo konstigt hög puls... Träning och hälsa 8
gnobit Ont i knogen efter klättring Träning och hälsa 5
thomalin Ont i bkasidalår/rumpa/korsrygg Träning och hälsa 2
Trilla Ont i foten!! Träning och hälsa 4
GustavOh Ont i hålfoten? Träning och hälsa 15
Toffs. #¤#%¤ ont i axeln! Träning och hälsa 17
climbermaja Ont i armbågarna?! Träning och hälsa 10
rubing Ont i knät, pga skorna eller pga otränad. Träning och hälsa 4
GustavOh Ont på insidan av knät Träning och hälsa 10
Martin B Ont i benhinnorna.. Träning och hälsa 10
hogdefoo Ont bakom ögat? Träning och hälsa 3
grodanbolle Ont på framsidan av vaden vid löpträning. Träning och hälsa 19
bergholm Ont i höftleden Träning och hälsa 0
Johan es Ont i ryggslutet vid cykling Träning och hälsa 10
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
lillskinn Ont i fötterna med nya kängor Träning och hälsa 11
Danne W Ont under trampdynan vid löpning Träning och hälsa 5
Roypeter ont/trött i ryggen när jag springer! Träning och hälsa 4
Mikro ont i ryggslutet efter träning : ( Träning och hälsa 5
thomastg Ont i piriformis Träning och hälsa 4
johan1234 ont i nacken/axlar när jag bär ryggsäck? Träning och hälsa 1
kennyka Ont i knaet! Träning och hälsa 16
srpp Ont i armbågarna Träning och hälsa 7
JSG ont under hälen Träning och hälsa 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.