Kompressionspåsar /säckar

Tjena

Har en lite frågor gällande kompressionspåsar.

Jag tänker om man ska försöka trycka ner kläder och andra mjuka grejor i k-påsar.
Men vad för påsar ska man ha? Har tittat lite på StS påsar och dem verkar ok. Men är ute efter lite mer "vakuum" liknade påsar, ungefär sådana som man måste ha en dammsugare till för att suga ut luften.
Finns liknande fast med ventil så man bara pressar ut luften för hand?
Även, är det en bra ide att köra på sådana påsar ens? Ska inte vandra i speciellt tuffa klimat(skåne till Jönköping).

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag använder Sea To Summit påsar av olika storlekar och färg och är tämligen nöjd med det, jag tycker att man får ut det mesta av luften om man pressar lite. enda nackdelen med den här typen av påsar är om man lyckas plocka ner någor som redan är fuktigt i dem...lyckas man med det, så känns hela påsens innehåll blött.
// Pzon ..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips