• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kompisar? (12-15!! :) )

hejsan,
är det någopn här som är i 12-15 årsåldern och skulle vilja ha en kompis på 13 , snart 14 år?
jag vill ha en kompis som gillar att vara utomhus o hitta på saker. OBS! Ingen Tönt!!!!!!!
om de inte finns här, var hittar jag då mina kompisar av det här slaget?
//olivia <3
 
Ungdomsforum?

Hej Olli!
Jag tror att din utkastade fråga väcker en hel del, särskilt hos mig som har barn i din ålder, och som tycker om det lite svårdefinierbara "vara ute". Det är krångligt att vara på väg in i tonåren med ett ute-intresse, då ute-lekar traditionellt anses som töntiga i tonårsfasen. Rent allmänt tror jag att du ska vända dig till klubbar, friluftsfrämjandets avdelningar och även scouter för att hitta likasinnade, även om du redan idag upplever att där finns i huvudsak bara "nördiga" jämnåriga. Det här forumet har något som heter "Barn och friluftsliv", vilket antagligen inte möter det du söker efter, så jag kommer att föreslå ansvariga för den här sidan att fundera över möjligheten att skapa något för den yngre och egen-aktiva målgruppen. Det här är ett bra initiativ!
 
Det där var faktiskt tankeväckande Lowe. I allmänhet tänker man nog inte på att de som deltar här på forumet ju är i vuxen ålder. Men vilka är mest aktiva på forum och chattsidor på nätet som helhet, kidsen!

Nåt för Christer&Co att fundera på måhända?

/ G
 
HejHej..

Tjenare! :) Jag kanske för sig är för gammal!
Men det jag har typ ingen träningskompis
Och så Hehe..Vad gillar du o göra annars då?!?!?

Med vänlig hälsning

Sebbe
 
Perspektivbyte!

Tjena Tiger! Jo, jag gjorde ett perspektivbyte, och plussade på med mina erfarenheter av 13-åringen där hemma, som är jäkligt duktig på mycket, men som är på väg att glida ifrån friluftslivet. "Vänta", säger någon vän av ordningen; "hon kommer tillbaka senare", men det är ju det som är problemet: Det är inte legitimt att vara tonåring och ute-sportande. Så då fick jag väl en idé om att forumet här kan kanske stötta till högre legitimitet, genom att inrätta en u-tråd...Faen, man har väl varit grönkvist själv en gång i tiden...
 
hej

hejsan
later jatte bra!
just nu ar jag pa nya zeeland, de ar darfor jag inte svarat pa ett tag....kommmer hem i slutet av jannuari, kan ju skriva mer da!
var bor du?
// Olivia
 
bli inte ledsen ;)

hej,
bli inte ledsen nu men jag ville bara säga att dina barn verkar ju hel osäkra!
om de är så osäkra på sig själva att de inte äns vågar stå för vad de vill så vill inte jag vara med dem.

hej då
 
Nejdå...

...jag ska inte bli ledsen, jag lovar. Och det stämmer; det finns mycket osäkerhet i tonåren. Lycka till med nya kompisar!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.