Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
kofot dykning
- Trådstartare kentta2
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Säkerhet är bra
Hej,
förstår inte vad som skulle vara negativt med att ha med sig en kofot... mer än att den kanske blir lite otymplig och att med sin vikt bör man tänka på flytkraften om man tappar den... Annars låter det som en riktigt bra idé... Skall nog införskaffa en själv... Någon som har ett förslag?
Mvh
Niklas
Hej,
förstår inte vad som skulle vara negativt med att ha med sig en kofot... mer än att den kanske blir lite otymplig och att med sin vikt bör man tänka på flytkraften om man tappar den... Annars låter det som en riktigt bra idé... Skall nog införskaffa en själv... Någon som har ett förslag?
Mvh
Niklas
Re: kofot är bäst
E Allan Bärlland släkt med Alla Ballan?
Måste du skapa en massa olika konto och fylla upp databasen med dynga eller? Kunde du inte användt det ditt första "Allan" konto?
Diverking; sa:Man vet aldrig vad som kan hända vi vrakdykning. kofoten bör vara pryo ett när det gäller säkerhet.
jag har alltid kofot med mig.
Måste du skapa en massa olika konto och fylla upp databasen med dynga eller? Kunde du inte användt det ditt första "Allan" konto?
Re: Re: kofot är bäst
Ska bara medela en sak att Allan Ballan , har inget som hellst , med den där bärlland att göra , tror du att jag är så jävla såld att jag går och skapar 39 användare för att få 48 inlägg pysst vakna f f
FJS90/91; sa:Diverking; sa:Man vet aldrig vad som kan hända vi vrakdykning. kofoten bör vara pryo ett när det gäller säkerhet.
Ska bara medela en sak att Allan Ballan , har inget som hellst , med den där bärlland att göra , tror du att jag är så jävla såld att jag går och skapar 39 användare för att få 48 inlägg pysst vakna f f
Re: Re: Re: kofot är bäst
Och hur hänger simpek (simon kenttä) ihop med de där allan och bärlland?simpek; sa:FJS90/91; sa:Diverking; sa:Man vet aldrig vad som kan hända vi vrakdykning. kofoten bör vara pryo ett när det gäller säkerhet.
Säkerhet först nöje i andrahand.
Jag tycker att man kan har kofot om man kan behärska den men man bör vara medveten om att inte skada naturen och kanske andra eventuella föremål tex vrak och sånt. Man kan ju alltid nöja sig med en kniv, den kan ju användas i dem flesta situationer tex om du, din kompis,en stackars fisk eller din utrustning skulle fastna i ett fisknät då har du det bästa vertyget du kan tänkas ha förutom en bultsax. Men man behöver liksom inte ta med sig kofot,svets,bultsax och sånt skräp om man inte värkligen vet att man kommer behöva det.. Men ni som dyker djupare än 40 meter kan jag förstå om ni behöver kofot etc men annars om man bara dyker för skoj skull så bör man inte tänka på sånt, köp istället en undervattenskamera och ha det lite kul eller varför inte bara köpa en billig lampa eller nott som ni värkligen vet att ni kommer använda, dem flesta färgerna saknas ju undervattnet så det blir betydligt mycke roligare om man har ficklampa av gummi eller något liknande.
Antingen dyker man för skoj skull eller för att man har ett jobb att sköta men kofot låter lite som om man ska göra inbrott eller något...
[Ändrat av Semjonow 2002-12-07 kl 20:00]
Jag tycker att man kan har kofot om man kan behärska den men man bör vara medveten om att inte skada naturen och kanske andra eventuella föremål tex vrak och sånt. Man kan ju alltid nöja sig med en kniv, den kan ju användas i dem flesta situationer tex om du, din kompis,en stackars fisk eller din utrustning skulle fastna i ett fisknät då har du det bästa vertyget du kan tänkas ha förutom en bultsax. Men man behöver liksom inte ta med sig kofot,svets,bultsax och sånt skräp om man inte värkligen vet att man kommer behöva det.. Men ni som dyker djupare än 40 meter kan jag förstå om ni behöver kofot etc men annars om man bara dyker för skoj skull så bör man inte tänka på sånt, köp istället en undervattenskamera och ha det lite kul eller varför inte bara köpa en billig lampa eller nott som ni värkligen vet att ni kommer använda, dem flesta färgerna saknas ju undervattnet så det blir betydligt mycke roligare om man har ficklampa av gummi eller något liknande.
Antingen dyker man för skoj skull eller för att man har ett jobb att sköta men kofot låter lite som om man ska göra inbrott eller något...
Re: Säkerhet först nöje i andrahand.
De flesta yrkesdyk där svets, bultsax och kofot är aktuella är betydligt grundare än 40m.. så det så!

Semjonow; sa:Jag tycker att man kan har kofot om man kan behärska den men man bör vara medveten om att inte skada naturen och kanske andra eventuella föremål tex vrak och sånt. Man kan ju alltid nöja sig med en kniv, den kan ju användas i dem flesta situationer tex om du, din kompis,en stackars fisk eller din utrustning skulle fastna i ett fisknät då har du det bästa vertyget du kan tänkas ha förutom en bultsax. Men man behöver liksom inte ta med sig kofot,svets,bultsax och sånt skräp om man inte värkligen vet att man kommer behöva det.. Men ni som dyker djupare än 40 meter kan jag förstå om ni behöver kofot etc men annars om man bara dyker för skoj skull så bör man inte tänka på sånt, köp istället en undervattenskamera och ha det lite kul eller varför inte bara köpa en billig lampa eller nott som ni värkligen vet att ni kommer använda, dem flesta färgerna saknas ju undervattnet så det blir betydligt mycke roligare om man har ficklampa av gummi eller något liknande.
De flesta yrkesdyk där svets, bultsax och kofot är aktuella är betydligt grundare än 40m.. så det så!
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 1
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 25
- Visningar