Koflach Arctis Expeddition för Elbrus?

Är det någon som har erfarenhet av denna sko? Är den skön att gå i trots att den är så otymplig?
Är det overkill för Elbrus?
/Peter
 
Hej Peter

Nær jag var på Elbrus i augusti i fjor så hade jag Scarpa Cumbre. utanpå dessa hade jag heltæckande gamasjer(øverdrag).

Detta var mer æn nok. Kom ihåg att det sækert blir akklimatiseringsturer i området och då ær det inte sækert att det ær snø eller is. Nær jag var dær så blev det en hel del gåing på grus stigar.
två i gruppen hade plaststøvlar och dom ångrade på att dom inte tog læderstøvlar. lætt att vara effterklok.

ett litet tips så på vægen.

ha en trevlig resa

robert
 
Jag tycker helt klart att Koflachen är fel sko för elbrus, med tanke på att det är en plastsko.
Jag skulle varmt :) rekommendera "La Sportiva, Nuptse"(http://www.lasportiva.com/catalogue/catalogo2005.php?cat=1&cod3=232&Language=EN&IDH-100001222003=2).

Kan iofs vara för varm för just elbrus i sig, men hellre det än en plastsko. Komfortmässigt är LaSPortivan mycket bättre.

MVH D.N
 
Jag körde med Arctis Expe. på Aconcagua i vintras och jag var mycket positivt överraskad av hur bra dom funkade att gå i.
Hade inga andra kängor med på resan utan körde Koflach både på acklimatiseringsturen (Cerro del Plomo 5400möh.) och under hela anmarschen och klättringen på Aconcagua.
Dom kommer säkert att funka på Elbrus men om du inte har ytterligare höga berg på "G" finns det säkert smidigare skor än Koflach att välja på.

MvH
Johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mo9jan Koflach storskor. Alpin / Bigwall 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...