Köpt Everest regnstäl 3000mm. Lurad? Dåligt köp?

Testade dessa två, men ska kolla om det finns storlek XS i deras egen butik, som kanske passar bättre än de som jag testade (båda i S), annars blir det Marmot.

Haglöfs har inga fickor och ingen dragkedja vid benen.
Marmot har en bakficka och dragkedja vid benen, inte hela vägen upp dock.

Haglöfs L.I.M Proof Pant - Vattenpelare: 10.000 mm - 180 gram - 849kr

Marmot Essence Pant - Vattenpelare: 10.000 mm - 162 gram - 895kr

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det är märkligt att det ska vara så krångligt nu. Hade Helly Hansens lätta regnställ, köpt i mitten-slutet på 70-talet nån gång. Det höll tätt hur mycket det än regnade. Inte bildades några mängder kondens heller. Dessutom var det slitstarkt. Inga nötningar av ryggsäcken eller i bak och på knän och då både satt jag på stenar och kröp på knäna i det. Det ser fortfarande fint ut. Det är bara det att det tycks ha krympt så jag får inte på mig det. ;)

Har Marmot Precip jacka och byxor, de har inte läckt någon gång. Då jag har blivit blöt är det pga ansträngande aktivitet i skitväder, dvs svett inifrån.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips