Köpråd

Jag köpte Stadium everest-pake för 15 år sedan - fast häl och... 15 år sedan =) Körde på dom i tio år, skridskorna gick sönder två gånger, servicedepån (cykelverkstad) kunde laga, nitarna gick sönder har jag för mig. Det här är ju nyare och löshjäl så kanske kvaliteten har gått upp? Det var ingen som gjorde min åkning sämre, jag var väl ganska nöjd : skor och skridskor för under tusingen... Vad kan man begära? =)

jag tycker: dom första man köper ska vara lagom billiga (som medverktyg) : när man vet att "whoa det här ska vi satsa på" så uppgraderar man.

meeeeen till din fråga då =) Kanske, borde fungera? Alpina brukar inte skräp. Ev kanske du kan få bättre paket om du har någon lokak skridskokällare eller så? För så mycket åkning som du nämner så låter det bra. Du kan ju flytta bindningen om du vill köpa nya skär senare.
 
Ett tips
Se till att du får skridskor med möjlighet att justera bindningarna i sidled precis som på fasthälskridskorna
Annars riskerar du att du står felbalanserad på skridskorna vilket blir jobbigt
 
Sidjustering är trevligt, men få verkar nyttja det: blir svårt och byta v/h ifall man kör på något (gäller ju bara om man är ute på tur/skräpig is såklart)
 
Det är inte särskilt svårt att ställa om höger till vänsterskridsko och tvätom om det skulle behövas nån gång
men det är ju ytterst sällan man behöver göra det
 
man trampar på en sten för mycket... Men det är ju en bedömning man får göra själv, jag har haft mitt-monterat i 2 decennier så jag är ju van... Vet inte vad jag missar =)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
erciz Bindningar - Köpråd? Långfärdskridsko 3
Rajjan Doublepush-skridskor (köpråd efterlyses) Långfärdskridsko 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.