Köpa tyvek till groundsheet i sverige

Nekroposting men kan nån berätta vad som skiljer hard structure från soft structure på Tyvek.
Ska prova att använda som underlag vid sovande under tarp, i svensk skog.
/P

Har provat båda som undelag i den mjuka fastnar all smuts och skräp den hårda går att hålla ren och smutsen fastnar inte så lätt. Når man har använt en hårda ett antal gånger så blir den mjukare och är den som jag föredrar,

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad är fördelen med Tyvek jämfört med vanlig ripstop nylon när man använder det som underlag/footprint?
70gr Tyvek med 700-1400 vattenpelare är något dyrare och tyngre än 65gr ripstop nylon, PU belagt och 10000mm vattenpelare (pris och spec. från extremtextil.de).

För mig är det pris och tillgänglighet som gör att jag välje tyvek.

Jag köper det på byggvaruhandeln 1km hemifrån till en tredjedel av priset jämfört med den nylonväv du refererar till på extremtextil.de.

Har provat båda som undelag i den mjuka fastnar all smuts och skräp den hårda går att hålla ren och smutsen fastnar inte så lätt. Når man har använt en hårda ett antal gånger så blir den mjukare och är den som jag föredrar,
Tack för infon men, hur vet man vilken som är vilken? och var får man tag på den hårda?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips