Köpa tält - var?

Hej,

Är i tält köpartagen och har läst tillverkarnas produktbeskrivningar och recensioner på denna sida tills ögonen blöder :)

Har nog en hyfsad bild av vad jag är ute efter men skulle gärna vilja kunna jämföra de tält jag är intresserad av. Därför undrar jag om det finns någon butik helst i Stockholmsområdet som säljer tält av det större tillverkarna samt att de helst har tälten uppställda så man kan "prova" dem.

Försökte finna denna info via sökmotorn dock utan lyckat resultat.

Sedan tar jag gärna emot tips för ett tält för två rätt långa vuxna med hund ibland som skall användas till fjällvandring året runt och till paddling.

hälsningar

jonas

KG Jonsson !

Går precis i samma tankar och på KG Jonsson får man bra service och priser. Just nu har de REA! Har också kollat om det går att spänna upp tälten, vilket går utomhus vid bra väder.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fler tips:

Butiker med resta tält som jag känner till (förutom KG):
Naturkompaniet Hantverkargatan
Naturkompaniet Sveavägen (den närmast Kungsgatan)
Intersport Drottninggatan
Fliesbergs Sergels torg (har Helsport!)

och förmodligen Playground

Uppsala:
Fjällskog

Var förbi Playground igår. Där låg knappt 10-talet olika HB tält, typ Nammatj, Keron mfl med 10 procents rabatt. Tror knappast det är något problem att där kunna spänna upp tälten och kolla dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips