Köpa skidor i Paris??

Hej,

jag har turen att få åka en helg till Paris (utan barnen :) och lurar på att samtidigt kunna få tag på ett par Rossi Telemark T2 till ett bra pris. Mao nytta med nöje!

Har någon tips på var man kan göra skidfynd i Paris??

/Jonas

Hej,
När jag var i kontakt med Telemark Pyrenees i höstas så påstod de att T-serien inte är tillgänglig på den franska marknaden (iaf inte T4). Om det berodde på att de inte har den eller på att den faktiskt inte är tillgänglig i Frankrike vet jag inte (telemark är inte stort i Frankrike). Om det stämmer får du rikta in dig på B1 i stället för T2.

Några direkta tips på shoppingställen har jag inte men GO-Sport är en stor sportkedja, de borde ha skidor i alla fall, men telemarkbindningar vet jag inte. Sedan finns det en affär med några butiker i samma kvarter som är inriktade på bergssport. Vet inte vad den heter och inte exakt var de ligger heller (söder om Seine nånstans ev i närheten av St Germain =)). Säker någon annan som känner till detta ställe och kan hjälpa till. Kan kolla om det står något i Guiden när jag kommer hem.
/R

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Surjamten; sa:
Några direkta tips på shoppingställen har jag inte men GO-Sport är en stor sportkedja, de borde ha skidor i alla fall, men telemarkbindningar vet jag inte. Sedan finns det en affär med några butiker i samma kvarter som är inriktade på bergssport. Vet inte vad den heter och inte exakt var de ligger heller (söder om Seine nånstans ev i närheten av St Germain =)). Säker någon annan som känner till detta ställe och kan hjälpa till. Kan kolla om det står något i Guiden när jag kommer hem.
Jag antar att du syftar på "Au Vieux Campeur" med 21 butiker i Quartier Latin. Kolla på http://www.auvieuxcampeur.fr/
Bland de stora kedjorna så kan, förutom GO-Sport, Décathlon och Intersport också ha en del att erbjuda.

Lycka till!

Klämma och bända

Att spara ett gäng hundralappar är ju aldrig fel, men jag ska ta och klämma lite på skidorna först, helst också jämföra med B1:eek:rna så att det inte är alltför stor skillnad.
Är egentligen ute efter B1:eek:r, men eftersom de här är _*mycket*_ billigare tänkte jag att det vore ett bättre köp för mig. Hyser starka misstankar om att det är i princip samma skida, förutom att man inte har vibrationsdämpningstjossan i den här. Också ny grafik såklart. Är de dessutom lättare är det bara ett plus, begriper inte varför alla skidor ska väga så förbannat mycket nuförtiden.

Mina 2m Morotto Extreme väger ingenting jämfört med allt annat jag provat, men de börjar ju bli "en aning" (...) till åren komna ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips