köpa point 65 / Trapper i Estland själv hur göra ?

Hej!

Tänkte köpa en K2. Jag har hört att man kan tjäna en rejäl slant om man tar sig tid att korsa östersjön och hämta de i Estland istället där de tillverkas. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hej!

Som du säkert vet har diskussionen förts här på Utsidan förut. Sök i forumet så hittar du en del information.

Inför sommarens semester i Baltikum ringde jag fabriken och hörde mig för. Jag tror att dagarna när man fick stora "rabatter" vid egenimport börjar närma sig sitt slut. Det pris (ink estländsk moms) jag fick per telefon var bara aningen lägre än de priser som går att hitta bland Blockets anonnser där privatimportörer säljer nya Point.

Till mig sa han dessutom att de hade svårt att sälja fler kajaker eftersom vinterns produktion redan var såld och det de kan tillverka var uppbokad för en tid framöver. Iofs antydde säljaren att det kanske gick att göra nån "specialare" om jag besökte dem när jag ändå var i krokarna.

Det blev så att jag inte köpte någon. Ville inte offra en dyrbar semesterdag på att leta kajak som jag kanske skulle kunna köpa och kanske till ett bättre pris än hemma.

Frid!

Anders - nyss hemkommen från fantastiska Urkult

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips