köpa nylon sthlm (ca 88g m2 ripstop)

Hej! Är det någon som har en idé om vart i Stockholms innerstad man kan köpa tjock nylonväv i ripstop, för att laga gortex-jackor, byxor, damasker etc.

Vidare skulle jag även hitta en spinnacker-tunn nylonvägen för att laga en fjällräven expiedition-jacka.

Några tips?

Postorderalternativ

Hittar du inget i STHLM kan jag rekommendera http://www.shelby.fi, de har det mesta i lätta vävar för gör-det-själv, och frakten är inte särskilt dyr. Man kan även fråga innan köp, hjälpen har i mitt fall varit både snabb och bra.
/Erik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var många år sedan jag kunde ”hitta” tyg i Stockholm. Jag handlade i oktober i fjol för första gången från Shelby (se tidigare inlägg) . Jag gjorde dock ”misstaget” att handla för 185 Euro och det kostade mig dryga 20 Euro i frakt. Hade jag handlat för > 200 Euro hade det blivit billigare för mig, för då hade Shelby stått för frakten.

Beträffande tyg till din Fjällräven expedition rekommenderar jag fallskärmstyg framför spinnakertyg, såvida du inte kan få tyg i en bit tyg från Fjällräven. Fallskärmstyg är mindre prassligt (styvt) än spinnakertyg.

Kolla med Uffes Hopp shop i Västerås http://www.uffeshoppshop.se/ Prata med Alex som bor i Stockholm (pendlar). Men det kan hända att han har semester, för just nu är det lågsäsong i fallskärmsbranschen.

I slutet av januari är firman (Uffes Hopp shop) garanterat obemannad, för då är det årets största fallskärmsmässa i USA.
Jag sysslar inte med fallskärmshoppning men jag har handlat en del tyg (Cordura och fallskärmstyg), kardborrband mm från Uffes Hopp shop så jag har lärt mig när dom har lågsäsong och har mer tid med ”småkunder”.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips