Köpa lätta grejer i usa?

Är i usa och har tänkt köpa en sovsäck och skal/regnjacka.

var tidigare inne på att beställa sovsäck från roberts eller cumuus, då lite line 300... var köper man bra billiga lätta sovsäckar i usa. (online)

regnjackan jag funderade på var marmot mica eller patagonia torrentshell. några andra ideer och namn på webshopar?

tack på förhand / froste

Walmart

Är i usa och har tänkt köpa en sovsäck och skal/regnjacka.

var tidigare inne på att beställa sovsäck från roberts eller cumuus, då lite line 300... var köper man bra billiga lätta sovsäckar i usa. (online)

regnjackan jag funderade på var marmot mica eller patagonia torrentshell. några andra ideer och namn på webshopar?

tack på förhand / froste

Walmart kanske har det du söker...

Mvh troswe

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
http://moontrail.com har stort utbud och verkar ha bra priser, även ett fint bonussystem när man handlar så man får saker på köpet med sin order..
Gratis frakt innom USA..

Jag har beställt tält mm därifrån, men till sverige då..

Kanske kan va nått :)

tack för svar.

men det verkar inte som att man kan komma undan billigare och lättare med cumulus Lite Line 300. det käns ju helt oslagbart! 181 € för en säck på 630 gram! någon som vet något om deras dun? plackas det från levande fåglar?
annars kändes montbell ul sprial rätt bra men den är ju dyrare och tyngre...

Jag skulle nog vilja testa golite ultra 20 quilten. Den borde inte kosta mycket i staterna. Men å andra sidan när du ändå får det billigt, varför inte ta en western mountaineering? De lär ju vara i särklass bäst. När det gäller vissa saker så får man vad man betalar för. Dunsovsäckar faller nog i den kategorin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips