Köpa lätta grejer i usa?

Är i usa och har tänkt köpa en sovsäck och skal/regnjacka.

var tidigare inne på att beställa sovsäck från roberts eller cumuus, då lite line 300... var köper man bra billiga lätta sovsäckar i usa. (online)

regnjackan jag funderade på var marmot mica eller patagonia torrentshell. några andra ideer och namn på webshopar?

tack på förhand / froste

Walmart

Är i usa och har tänkt köpa en sovsäck och skal/regnjacka.

var tidigare inne på att beställa sovsäck från roberts eller cumuus, då lite line 300... var köper man bra billiga lätta sovsäckar i usa. (online)

regnjackan jag funderade på var marmot mica eller patagonia torrentshell. några andra ideer och namn på webshopar?

tack på förhand / froste

Walmart kanske har det du söker...

Mvh troswe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
http://moontrail.com har stort utbud och verkar ha bra priser, även ett fint bonussystem när man handlar så man får saker på köpet med sin order..
Gratis frakt innom USA..

Jag har beställt tält mm därifrån, men till sverige då..

Kanske kan va nått :)

tack för svar.

men det verkar inte som att man kan komma undan billigare och lättare med cumulus Lite Line 300. det käns ju helt oslagbart! 181 € för en säck på 630 gram! någon som vet något om deras dun? plackas det från levande fåglar?
annars kändes montbell ul sprial rätt bra men den är ju dyrare och tyngre...

Jag skulle nog vilja testa golite ultra 20 quilten. Den borde inte kosta mycket i staterna. Men å andra sidan när du ändå får det billigt, varför inte ta en western mountaineering? De lär ju vara i särklass bäst. När det gäller vissa saker så får man vad man betalar för. Dunsovsäckar faller nog i den kategorin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips