Köpa klätterskor?

har nyss tagit en toppsäkringskurs på domen här i gbg, helnöjd! Ska nu köpa selpaket + skor och har tänkt köpa på domen då personalen är trevlig och priserna inte skiljer sig markant från internet men jag undrar lite var man egentligen får tag på klätterskor i storlek 47+ här i göteborgstrakten, finns det någon begagnatmarknad?

Söker alltså efter billiga (runt 500-600 max) klätterskor i göteborgstrakten eller från hemsidor, storlek 47 och uppåt!

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Triop Salsa är en av de billigare skomodellerna att hitta i Sverige och finns i storlek upp till 48. De finns på http://northstar.se/ under Klätterutrustning/Friktionsskor.

Jag har vänner till mig som haft dem och det verkar vara en prisvärd nybörjarsko även om den är mycket enkel.

Slan: Har du aldrig sett människor med storlek 44-45 i skor? För det har jag och det innebär tydligen att man måste ha runt 47-47.5 för att inte mosa stortåna, tråkigt men sant.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.