Köpa klätterskor?

har nyss tagit en toppsäkringskurs på domen här i gbg, helnöjd! Ska nu köpa selpaket + skor och har tänkt köpa på domen då personalen är trevlig och priserna inte skiljer sig markant från internet men jag undrar lite var man egentligen får tag på klätterskor i storlek 47+ här i göteborgstrakten, finns det någon begagnatmarknad?

Söker alltså efter billiga (runt 500-600 max) klätterskor i göteborgstrakten eller från hemsidor, storlek 47 och uppåt!
 
Triop Salsa är en av de billigare skomodellerna att hitta i Sverige och finns i storlek upp till 48. De finns på http://northstar.se/ under Klätterutrustning/Friktionsskor.

Jag har vänner till mig som haft dem och det verkar vara en prisvärd nybörjarsko även om den är mycket enkel.
 
Slan: Har du aldrig sett människor med storlek 44-45 i skor? För det har jag och det innebär tydligen att man måste ha runt 47-47.5 för att inte mosa stortåna, tråkigt men sant.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.