köpa fjällkarta över norge?

någon som har koll vart kan man köpa en fjällkarta över övre dividalen nationalpark/skaktardalen gärna för bra pris??;)

/pelka

Har du vägarna

förbi Stockholm brukar Kartbutiken på Kungsgatan vara ett bra tips. Jag har köpt norska fjällkartor där tidigare.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hmm.. tror inte det finns ett Turkart för Dividalen. Men det finns 1:50000 kartor (helt ok och i bland bättre än svenska 1:100000 fjällkartorna tycker jag)

http://butiken.metria.se/kartbutiken/index.php?cPath=191_193_103_495

http://butiken.metria.se/kartbutiken/images/custom/Norge5.jpg

Det finns i Norge ett kartpaket "Kartpakke 13" som innehåller 7 kartor över Dividalen. Men hittade inte det på kartbutiken.

1532 I
1532 II
1532 III
1632 III
1632 IV
1633 II
1633 III

Men du behöver formodligen inte alla?

Beroende på var i från du kommer och turplanerna förstås, men huvudsakligen så täcks "Dividalen" av

1532 II
1632 III (Skaktardalen pluss Øvre dividal nasjonalpark)
1632 IV (Øvre dividal nasjonalpark)

och

1532 I

Men det är mest väg och "anmarschsträcka".

Fint område!! Lycka till och se upp för arga älgar :)

Kartbutiken har flyttat till Kartcentrums gamla lokaler på vasagatan 16 (mitt emot centralstationen).

Tack för infon.

Cyklade förbi på Kungsgatan för ett par veckor sedan och noterade då inte att de flyttat eller skulle flytta men de öppnade tydligen 1:a februari mitt emot Centralen. Har för mig att de som startade Kartbutiken var före detta anställda i Kartcentrum. Tillbaka till ursprunget alltså eller hur det nu hänger ihop. Skyltläget borde hur som helst vara bättre mitt emot Centralstationen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips