Köpa dunjacka från England

Är på jakt efter en Rab Neutrino alternativt Mountain Equipments Omega jacka. Tänkte beställa den från England då det är det billigaste alternativet...helt enkelt...
Är det nån som kan rekommendera en speciell handlare, har letat lite själv men det är alltid bra om någon kan dela med sig av sina egna erfarenheter.

Tack på förhand

Jag har handlat en del från England och jag tycker att det har fungerat bra.

Rekomenderar www.facewest.co.uk 5,95£ i fraktkostnad, www.climbers-shop.com 25£ för frakten och www.webtogs.co.uk 14,99£ för frakten men fritt över 150£ (när jag handlade från dem senast så var det fritt över 300£ men de bjöd på en returfrakt när jag bytte storlek).

Lade själv en beställning på en Rab Generator Pull-on hos facewest igår.

Du får själv kolla om de har de jackor som du söker :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
I reatråden

finns ett par gamla tips om firmor som haft rea på Rab respektive Mountain Equipments dunjackor. Tror att det går att hitta inläggen med sökfunktionen. Det lönar sog verkligen att vänta på såna reaerbjudanden. Jag har köpt ett par olika dunjackor till mig och familjen på det sättet.

Thure

Pålitlig affär

Jag har också köpt RAB från engelsk onlineshop - http://towerridge.co.uk/
Snabb och bra service. Beställde i fredags och fick jackan i måndags (3 dagar). Fraktkostnad för en dunjacka £14, känns helt OK när det går så snabbt.

Ett tips är att söka efter bilder på Google för att få andra bilder än tillverkarens egna - för att få en bättre uppfattning om färg, utseende etc.

Någon som kan tipsa om storlek på rab dunjacka att ha utanpå skaljacka? Lite läskigt att beställa grisen i säcken 187cm, 82kg

Har just köpt dunkläder från onward-outward (www.onward-outward.co.uk). Bra utbud och rimligt fraktpris (9,50 GBP för två jackor och ett par byxor). Snabb leverans (tre arbetsdagar) med bud. Kan rekommenderas! Bra priser tyckte jag (136 GBP för en ME Lightline jacka och 111 GBP för dito byxor fn). Flera brittiska internetbutiker (bla de som tidigare nämnts i tråden) som jag kikat in hos har bra rea på dunkläder nu, värt att kolla.

MVH
/Mikael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips