Köpa beggad Garmin Pro/V2

Köpa en beggad Garmin Pro/V2 Hur fungerar det produktnyckel och öppningskoder??
Går det att öppna en karta i en annan dator och gps om produktnyckeln är registrerad redan?

Iblad ser man annonser med endast minneskort och ingen installations CD,fungerar kartan endast i GPSn då,vad jag fattar så går den inte att installera på datorn då?

Garminkartor på minneskort är registrerade på minneskortets id-nummer. En sådan karta fungerar i alla gpser, men går inte att få in på datorn.

En CD/DVD-karta från Garmin registrerar du på din gps id-nummer. Sen går den bara att köra på den gpsen.

Jag är osäker på om detta går att lösa. Kanske kan förre ägaren avregistrera kartan, men jag tvivlar på det. Tror det gick en tråd för ett tag sedan där samma bekymmer beskrevs. Se om du kan hitta den.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det går bra att titta på kartan i datorn om man kör BaseCamp som kan hämtas gratis från Garmin.
Anslut gps:en till datorn eller sätt kortet i en kortläsare och starta BaseCamp.
Men det går inte att göra en kopia av kortet då kartan är låst till just det id som kortet har, skall det göras krävs olagligheter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips