Knivtillverkning som hobby!

Oooh, det där blir riktigt bra! Förstår jag rätt om du gängade med gängtapp i end capen, och skruvade på den? Smart! Jag måste lära mig svetsa...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack!

Precis så.
Tänkte först bara ta upp ett spår från fånglinehålet och låta skruvskallen låsa i hålet, om du förstår vad jag menar. På så sätt hade bulten kunnat röra sig lite och jag hade undvikit att svetsa fast bulten snett, vilket jag nu gjorde.

Fredrik
 
Tack!

Precis så.
Tänkte först bara ta upp ett spår från fånglinehålet och låta skruvskallen låsa i hålet, om du förstår vad jag menar. På så sätt hade bulten kunnat röra sig lite och jag hade undvikit att svetsa fast bulten snett, vilket jag nu gjorde.

Fredrik

Jag förstår, ja måste vara svårt att svetsa 100% rakt. Smart annars med att utnyttja fångstlinehålet, nästa gång [emoji4]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Håller själv på med kockis. Skaft idag. Slutar på 400 korn på maskinen. Nu ska det handputsas till 1500 kron sen två steg polering.
20201002_090131.jpg


20201002_091609.jpg

20201002_111821.jpg
 
Jäklars vilken best MAW. [emoji15][emoji2][emoji106]

Åsikter efterfrågas.

Passade på att lägga två olika burnish på skaftet då det är mycket slipa kvar och färgningen kommer oavsett att slipas bort.

Naturlig utan färg.
23eef3275cab149bfdd4efc42c1669af.jpg


Och med rödbrun narvsvärta.
197ff0846119d8cda3b2b0a390aeff94.jpg


Fredrik
 
Jäklars vilken best MAW. [emoji15][emoji2][emoji106]

Åsikter efterfrågas.

Passade på att lägga två olika burnish på skaftet då det är mycket slipa kvar och färgningen kommer oavsett att slipas bort.

Naturlig utan färg.
23eef3275cab149bfdd4efc42c1669af.jpg


Och med rödbrun narvsvärta.
197ff0846119d8cda3b2b0a390aeff94.jpg


Fredrik

Svårt, båda har ”sitt” (på ett bra sätt), men jag föredrar spontant den nedre. Tror det har att göra med kontrasten till mellanläggen att göra. Men gillar eg. den naturliga läderfärgen bättre, om man bara ska jämföra lädret. Svårt, som sagt [emoji4]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tack henjon!

Ligger verkligen ngt i det där med kontrasterna. [emoji848]

Har ju ett bra tag till på mig att fundera innan jag är där.

Fredrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.