knivsmed sökes

Hej. som rubriken lyder så söker jag en knivsmed eller någon här på utsidan som känner någon som kanske känner någon : )
Är ute efter att få ett knivblad smitt till mig själv. En speciell typ av blad som jag inte hittat på någonstans. vill göra en scramasax eller seax typ kelt/vikinga stil.handtag och slida kan jag göra själv men smidets ädla konst är jag inte så bevandrad i tyvärr.
så om någon av knivtokarna här på forumet har nå tips vore jag väldigt tacksam
Mvh/ Krille

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Kensmide är det, ICA har gett ut en bra bok Smid själv, finns på biblioteket, ju mer man själv vet ju bättre brukar det bli.
Utan en Mora2 klarar sig ingen.

go tur

Du kan prova med plastsvågern Micke Maasing och hans fru Linda som har Rejmyre Smedja. Knivblad är inte största produkten men han har gjort några snygga och stora. Och Linda garvar och bereder skinn så material till slida finns. Dom är dessutom båda historiskt intresserade och vikingfreaks så chansen är stor att det blir rätt om ni kommer överens.
Kontaktuppgifter och massor av bilder på facebook.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips