Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivslipare eller lieslipare?
- Trådstartare nodh
- Start datum
Mycket tråkigt
och du har naturligtvis rätt i sak. Men har du inte först gett firman chansen att rätta till sitt misstag så är det väl inte så konstigt att det blev så här. Du fick ju sådana svar ganska tidigt i tråden. (att du skulle ge klantarna chansen att rätta till det.) Tråkigt men logiskt utfall alltså.
Men finns inte möjligheten kvar att ge Muhrens en chans? Kanske kan du då öppna ett nytt ärende så att säga. Visserligen kan det ta ett halvår till men,,,
Är du nöjd med din PXL förresten? (det var väl en sådan numrerad du köpte)
/Lars
och du har naturligtvis rätt i sak. Men har du inte först gett firman chansen att rätta till sitt misstag så är det väl inte så konstigt att det blev så här. Du fick ju sådana svar ganska tidigt i tråden. (att du skulle ge klantarna chansen att rätta till det.) Tråkigt men logiskt utfall alltså.
Men finns inte möjligheten kvar att ge Muhrens en chans? Kanske kan du då öppna ett nytt ärende så att säga. Visserligen kan det ta ett halvår till men,,,
Är du nöjd med din PXL förresten? (det var väl en sådan numrerad du köpte)
/Lars
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Visst har jag rätt i sak, och de enligt manualen. Dock anser jag att ARN borde sitta med sådan kompetens att de kan avgöra huruvida mitt beslut, att gå direkt till ARN, borde vara rimligt.
Jag trodde att det framgick ganska tydligt i underlaget jag skickade in att det inte gick att återställa knivarna till ursprungsskicket. Att det bara räckte med ett brev där de svarade att "vi har inte fått titta på dem" räckte för avslag känns märkligt.
Det skulle vara intressant att höra hur de motiverade sitt beslut. I princip torskade jag ju bara på en teknikalitet. Jag tror ju knappast att de hade sagt "vi kan återställa allt som det såg ut innan". Det går ju liksom inte.
Jag kanske skulle åka dit med knivarna och tala om hur skåpet står. Att de får titta på dem och redovisa hur de tänker göra för att få dem konvexa igen.
Varför gjorde de inte rätt från början? Varför skulle de göra rätt på andra försöket?
Jag blir så trött.
Visst är jag nöjd med min PXL. Jag skall bara köpa en andra, som jag kan använda. Då kommer den att bli skogs-EDC. Den är lite för stor att ha på jobbet.
Jag trodde att det framgick ganska tydligt i underlaget jag skickade in att det inte gick att återställa knivarna till ursprungsskicket. Att det bara räckte med ett brev där de svarade att "vi har inte fått titta på dem" räckte för avslag känns märkligt.
Det skulle vara intressant att höra hur de motiverade sitt beslut. I princip torskade jag ju bara på en teknikalitet. Jag tror ju knappast att de hade sagt "vi kan återställa allt som det såg ut innan". Det går ju liksom inte.
Jag kanske skulle åka dit med knivarna och tala om hur skåpet står. Att de får titta på dem och redovisa hur de tänker göra för att få dem konvexa igen.
Varför gjorde de inte rätt från början? Varför skulle de göra rätt på andra försöket?
Jag blir så trött.
Visst är jag nöjd med min PXL. Jag skall bara köpa en andra, som jag kan använda. Då kommer den att bli skogs-EDC. Den är lite för stor att ha på jobbet.
I sådana här lägen brukar jag tillgripia följande metodik:
1. Gråta, skrika och svära så ungarna rymmer till skogs.
2. Lugna ner mig.
3. Ringa till butiken ifråga. Och vara vänlig, men bestämd. Alltid vänlig.
4. Bli nobbad av någon dum i huvudet anställd som tycker att jag ska vara glad för att jag överhuvud taget får handla i butiken/får jobbet (illa) utfört. Vad det nu gäller.
5. Ringa VD. Och vänligt, alltid vänligt, förklara att detta inte duger, och att han (oss företagare emellan) säkert förstår det. Och att även om han behöver tjäna sina pengar så är hans varumärke så oerhört mycket mer värt och att snåla på jobben är olönsamt och blablabla. Vänligt, väldigt vänlig, men en smula strängt.
6. Få ett telefonsamtal från skamsen och väl utskälld anställd, varan levererad, gärna till dörren.
Det funkar förstås inte alltid. Men om mna a) sköter så mycket som möjligt av korrespondensen per mejl och b) spelar in samtalen (alternativt skriver en snabb kontaktrapport som man mejlar till vederbörande) så brukar det faktiskt gå vägen. Och gör det inte det kan man vända sig till ARN. Fast det har jag aldrig behövt.
Jag tror att det stora knepet är att hålla sig lugn och vänlig, samtidigt som man under inga som helst omständigheter ger med sig. Det gäller att ha en viss pondus, helt enkelt. Självkontroll är ett sätt att få det.
1. Gråta, skrika och svära så ungarna rymmer till skogs.
2. Lugna ner mig.
3. Ringa till butiken ifråga. Och vara vänlig, men bestämd. Alltid vänlig.
4. Bli nobbad av någon dum i huvudet anställd som tycker att jag ska vara glad för att jag överhuvud taget får handla i butiken/får jobbet (illa) utfört. Vad det nu gäller.
5. Ringa VD. Och vänligt, alltid vänligt, förklara att detta inte duger, och att han (oss företagare emellan) säkert förstår det. Och att även om han behöver tjäna sina pengar så är hans varumärke så oerhört mycket mer värt och att snåla på jobben är olönsamt och blablabla. Vänligt, väldigt vänlig, men en smula strängt.
6. Få ett telefonsamtal från skamsen och väl utskälld anställd, varan levererad, gärna till dörren.
Det funkar förstås inte alltid. Men om mna a) sköter så mycket som möjligt av korrespondensen per mejl och b) spelar in samtalen (alternativt skriver en snabb kontaktrapport som man mejlar till vederbörande) så brukar det faktiskt gå vägen. Och gör det inte det kan man vända sig till ARN. Fast det har jag aldrig behövt.
Jag tror att det stora knepet är att hålla sig lugn och vänlig, samtidigt som man under inga som helst omständigheter ger med sig. Det gäller att ha en viss pondus, helt enkelt. Självkontroll är ett sätt att få det.
Alla ”vet” ju att slöa knivar är farligare än vassa...Du skulle ju alltid kunna hota dom, men eftersom dom vet att alla dina knivar är sönderslipade så kanske det inte fungerar...
Jag tror att det stora knepet är att hålla sig lugn och vänlig, samtidigt som man under inga som helst omständigheter ger med sig. Det gäller att ha en viss pondus, helt enkelt. Självkontroll är ett sätt att få det.
jo, det är en konst att "skälla" på rätt sätt och rätt person.. att gapa på ett butiksbiträde gör ingen nytta..
Jag är säker på att det största hotet mot Muhréns sliperi är det faktum att vi sitter här och debatterar ämnet. Det är en försvarlig mängd människor som läser det här och den negativa reklamen som Muhréns får är hämnd nog.
Jo, och det är just den insikten som brukar få VD:n att försöka ställa sasker tillrätta. Men att hota brukar inte funka, det vet jag av dyrköpt erfarenhet. Man får framställa det som om man månar om dem. Lite som en bekymrad kompis.
Hm, eller vara helt neutral och förklara att man är medlem i diverse fora och har kontakt med ca en halv miljon människorJo, och det är just den insikten som brukar få VD:n att försöka ställa sasker tillrätta. Men att hota brukar inte funka, det vet jag av dyrköpt erfarenhet. Man får framställa det som om man månar om dem. Lite som en bekymrad kompis.
Faktum är att jag har en tråd på ett annat forum där jag har avrådit folk att skicka knivarna till Muhréns: https://www.flashback.info/showthread.php?t=402637
Ett stort misstag Muhréns!!!
~Paul~
OK. Nu kom knivarna tillbaka från Muhréns.
Uppenbarligen har någon annan gjort jobbet den här gången. Nu var de konvexa och i princip blankpolerade. Naturligtvis har en del material försvunnit under slipningen men de är vassa som f*n. Det är också lite ojämnt på vissa ställen, men i stort sett ok.
Varför blev de inte så från början?
Då var det klart. Jag kommer nog inte våga lämna knivar där igen, men om de gjort dem så fina från början då hade de fått nästan godkänt.
Tack för visat intresse.
Uppenbarligen har någon annan gjort jobbet den här gången. Nu var de konvexa och i princip blankpolerade. Naturligtvis har en del material försvunnit under slipningen men de är vassa som f*n. Det är också lite ojämnt på vissa ställen, men i stort sett ok.
Varför blev de inte så från början?
Då var det klart. Jag kommer nog inte våga lämna knivar där igen, men om de gjort dem så fina från början då hade de fått nästan godkänt.
Tack för visat intresse.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg