Knivar -igen

Ja den kommer säkert att funka bra. Den passar säkert bra att skära livsmedel med, och till diverse jobb. Jag har för mej att jag läst att dom använder 12c27 stål, Men jag har ingen järn koll på fabriksknivar och modeller. Det är dålig stil att inte skriva det. Men depaul har säkert koll på det.

Föressten hur tjockt är bladet.

Seved
Det är mycket riktigt Sandvik 12C27,

~Paul~

Ha ha :). Det var som jag misstänkte i båda fallen du hade koll och det var 12c27. Tänk vad rätt det kan bli ibland. Är det 12c27 i helles blad oxå.

Seved

Är det 12c27 i helles blad oxå.
Ja. De rostfria är tillverkade i Sandvik 12C27. De laminerade är en företagshemlighet där den kemiska kompositionen är som följer:
  • Kol - 0.7%
  • Kisel - 0.7%
  • Svavel - 0.002%
  • Fosfor - 0.19%
  • Mangan - 0.44%
  • Nickel - 0.28%
  • Krom - 14%
  • Molybden - 0.52%
~Paul~

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips