Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Absolut visst är det så att det finns olika tycke och smak när det gäller knivar.. Men det är ju lite av tjusningen också.. Tänk om det fanns en utlimat kniv.... Då skulle det ju bli ett så tråkigt utbud
Absolut visst är det så att det finns olika tycke och smak när det gäller knivar.. Men det är ju lite av tjusningen också.. Tänk om det fanns en utlimat kniv.... Då skulle det ju bli ett så tråkigt utbud
Ja exakt vart stålet kommer ifrån vet jag inte exakt... Det är fabriken som ordnar sånt själv.
Men någonstans i Kina eller Japan gissar jag på.
/Anders
Ja exakt vart stålet kommer ifrån vet jag inte exakt... Det är fabriken som ordnar sånt själv.
/Anders
Jag har själv tagit fram en urtagningskniv av fulltångemodell ungefär lika lång men bredare. Tyvär hittade jag ingen bild nu. Men den är meningen att man enbart ska ha till urtagning, möjligen flå oxå.
/Anders
Den här uppgiften får du faktiskt ta fram. Den är helt avgörande för knivens potentiella förmåga att sälja.
Personligen skulle jag vara mycket skeptisk till ett kinesiskt 440C. Japanerna är heller inte alltför kända för tillverkning av detta stål. Hade du däremot sagt Shiroko eller Aoko så hade jag varit med på noterna .
I övrigt ser kniven ganska sympatisk ut. Klara drag av Benchmade Snody Activator .
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...