Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. 
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .

Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivar från Sika Hill
- Trådstartare geting
 - Start datum

Absolut visst är det så att det finns olika tycke och smak när det gäller knivar.. Men det är ju lite av tjusningen också.. Tänk om det fanns en utlimat kniv.... Då skulle det ju bli ett så tråkigt utbud
/Anders
Absolut. Det vore inte roligt
Seved
Ja exakt vart stålet kommer ifrån vet jag inte exakt... Det är fabriken som ordnar sånt själv.
Men någonstans i Kina eller Japan gissar jag på.
/Anders
Aha jag förstår. He he jag trodde ni gjorde knivarna.
Seved
Ja vi designar knivarna men själva tillverkningen har vi inte själva... Då hade vi inte kunnat erbjuda de priserna vi gör direkt...
![]()
Nej det var de jag undrade över
Seved
Aktuellt

ANNONS  

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
      Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Förstår detNej det var de jag undrade över.
Seved
Förstår det![]()
Jag har själv tagit fram en urtagningskniv av fulltångemodell ungefär lika lång men bredare. Tyvär hittade jag ingen bild nu. Men den är meningen att man enbart ska ha till urtagning, möjligen flå oxå.
Seved
Den här uppgiften får du faktiskt ta fram. Den är helt avgörande för knivens potentiella förmåga att sälja.Ja exakt vart stålet kommer ifrån vet jag inte exakt... Det är fabriken som ordnar sånt själv.
Men någonstans i Kina eller Japan gissar jag på.
/Anders
Personligen skulle jag vara mycket skeptisk till ett kinesiskt 440C. Japanerna är heller inte alltför kända för tillverkning av detta stål. Hade du däremot sagt Shiroko eller Aoko så hade jag varit med på noterna
I övrigt ser kniven ganska sympatisk ut. Klara drag av Benchmade Snody Activator
~Paul~
Det var en riktig knubbisHittade några bilder till slut.
~Paul~
Det var en riktig knubbis.
~Paul~
Ha ha javisst var det. Jag kallar den för det oxå.
Seved
Liknande trådar

Dela:

Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
 - Populära trådar
 - Aktuella pristävlingar
 - Direkt i din inkorg