Knivar = förlängare

Något är ännu mera 'min penis är större än din penis' är att bestiga så högt berg som man hittar exempelvis Aconcagua ;)
 
Något är ännu mera 'min penis är större än din penis' är att bestiga så högt berg som man hittar exempelvis Aconcagua ;)

Hm, jag antar att jag får svälja förtreten och glida undan obemärkt ;)

Fast till mitt försvar så vill jag bara poängera att det faktiskt är ganska många tjejer som klättrar. Fast vad säger det att denna tråd:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=40677
innehåller (i skrivandets stund) 1062 inlägg fördelade på 89 sidor, och inte ett enda är skrivet av en tjej? ;)

Mvh /Joel
 
Hm, men hade det inte blivit lite OT om jag kom med detta inlägg i en befintlig tråd? Jag tycker nog att frågan förtjänar en egen tråd.

Apropå ditt inlägg, så är det väl självklart att många som rör sig ute i det fria måste ha kniv av flera olika anledningar (jakt, fiske, eld, reparation osv.). Dock ifrågasätter jag inte behovet av knivar, utan jag ville väl snarast diskutera en, i mitt tycke, överdriven fascination av knivar (och var denna fascination kommer ifrån ;)).

Mvh /Joel (som själv har Mora2000, men inte behöver jämföra min kniv med alla andras :))
Lite OT tål de flesta inläggen, framför allt när de är över 1000 strecket ;). Dessutom finns det en tråd gällande stora knivar, dvs precis det du skriver om.

Och så till ditt andra konstaterande att du inte ifrågasätter knivar som sådana. Hm, jag läste ditt första inlägg och finner inte belägg för det här påståendet. Du konstaterar helt enkelt att alla med preferabelt stora knivar använder dem så k-förlängare. Här är ditt inlägg:

"Knivar = förlängare

Alltså, allvarligt alla knivfantaster. Är det verkligen så att det är knivar vi pratar om? Eller är det lite som Corocodile Dundee säger när han blir utsatt för ett rånförsök av en kille med en lite stilett: That isn't a knife, this is a knife, och så drar han fram en 30 cm kniv. Jag vet inte, men denna scen illustrerar kanske varför alla knivtrådar blir så långa .

Kanske ser jag på saker och ting lite väl freudianskt, men är det inte lite av p*n*sförlängare vi snackar om, så där lite fallos...

Mvh /Joel"


Vill dock hämed avsluta den delen av vår diskussion.

~Paul~
 
Lite OT tål de flesta inläggen, framför allt när de är över 1000 strecket ;). Dessutom finns det en tråd gällande stora knivar, dvs precis det du skriver om.

Och så till ditt andra konstaterande att du inte ifrågasätter knivar som sådana. Hm, jag läste ditt första inlägg och finner inte belägg för det här påståendet. Du konstaterar helt enkelt att alla med preferabelt stora knivar använder dem så k-förlängare. Här är ditt inlägg:

Vill dock hämed avsluta den delen av vår diskussion.

~Paul~

Ok, Paul, egentligen skrev jag mitt inlägg lite med glimten i ögat, men uppenbarligen uppskattades det inte.

När det gäller OT så startade jag en ny tråd. Det är ingenting jag kan eller skulle vilja göra något åt. Jag förstår inte riktigt varför det är så viktigt.

Sedan vad det gäller mitt ursprungsinlägg, så vet jag mycket väl vad jag skrev, och några konstateranden gör jag inte. Jag skulle hävda att det är frågor, förvisso tillspetsade, men fortfarande frågor.

Alltså, allvarligt alla knivfantaster. Är det verkligen så att det är knivar vi pratar om? Eller är det lite som Corocodile Dundee säger när han blir utsatt för ett rånförsök av en kille med en lite stilett: That isn't a knife, this is a knife, och så drar han fram en 30 cm kniv. Jag vet inte, men denna scen illustrerar kanske varför alla knivtrådar blir så långa ;).

Kanske ser jag på saker och ting lite väl freudianskt, men är det inte lite av p*n*sförlängare vi snackar om, så där lite fallos...

Jag vill också härmed avsluta den delen av vår diskussion.

Mvh /Joel
 
...När det gäller OT så startade jag en ny tråd. Det är ingenting jag kan eller skulle vilja göra något åt. Jag förstår inte riktigt varför det är så viktigt.
...

Känner att det är läge att förtydliga lite: -På knivforumet eftersträvas så långa trådar som möjligt. Om folk hade haft vett att förstå det hade det inte behövts mer än två trådar. En för stora och en för små knivar. Möjligen skulle man kunna tänka sig en tråd för normalstora knivar och en för jättestora knivar, men det borde kunna rymmas i de två första trådarna.
 
Men hur många av oss är det då som villigt tar vår stora kniv i handen och erkänner att det känns skönt och penisförlängande? Jag sitter och bråttas med mig själv mentalt om jag överhuvud taget kan komma undan att springa runt i skogen med en Ontario Knife SP14 på 38,5 centimeter eller om jag skall köpa en Sissipuukko M.95 på 28 centimeter.
 
nu kommer jag väl förevigt att förstöra alla framtida påhopp på Paul från min sida.. men, men.. jag tror nog att det har väldigt lite med storleken på kniven att göra, det handlar mer om värderingar och sin egen syn på sig själv och hur man vill framställa sig själv inför andra, detta speglas i hela livet.. själv så ser jag mig som en råbarkad hårding som klarar sig med en oslipad kotte om det behövs, därför framhäver jag att morakniven är det optimala redskapet i skogen, sen har jag en liiiten släng av james bond komplex, ni vet sean connery i dom tidiga bondflmerna, därför står en vintage rolex submarin hööögt på dreggellistan och jag föredrar små bilar, man kan nämnligen "välla" ut ur en liten bil, det funkar inte med en stor, det ger ett massivt intryck... ni kanske tycker att ni inte försöker förmedla en bild av er själv, så är det väl, jag har inte träffat många under sextio som inte lever myten om sig själv, vissa mer, vissa mindre.. vi är alla posörer varken vi tror det eller inte..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
iceman123 Bra Svenska märken för knivar Utrustning allmänt 59
Hattmakaren Bushcraftkniv... Utrustning allmänt 165
Dan B Monsen och hans knivar. Utrustning allmänt 9
Discoackel Knivar Utrustning allmänt 2
Amatar Hittade några knivar... Utrustning allmänt 7
Touchofred Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar. Utrustning allmänt 12
Knivhuset Rengöring av knivar Utrustning allmänt 12
hedstrom89 Bark River knivar Utrustning allmänt 14
GeoMicke Knivar med skarp rygg Utrustning allmänt 101
Molngrabb Knivar, dessa knivar! Utrustning allmänt 78
Glännman Slipa både knivar och yxan på stenar Utrustning allmänt 21
seved1 Kanske fiske knivar Utrustning allmänt 20
majjen Vackra knivar Utrustning allmänt 21
Bandymannen Hemgjorda Knivar (Bilder) Utrustning allmänt 1
F3l1XB Fakta om knivar (eller knivporr för nybörjare) Utrustning allmänt 38
pamplemousse Vem harRandall Kniv/Knivar Utrustning allmänt 0
Sten-Olle Sökes: Bushcraft knivar! Utrustning allmänt 46
niking Vilken hårdhet på multitängernas knivar? Utrustning allmänt 19
Sten-Olle På jakt efter Helle knivar! Utrustning allmänt 7
gro Mora 2010 Utrustning allmänt 68
JohnnyL Knivar -igen Utrustning allmänt 19
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172
j_stellan Hur många mora-knivar har du? Utrustning allmänt 39
geting Knivar från Sika Hill Utrustning allmänt 120
Otto Lager Knivar Utrustning allmänt 19
mipert Är verkligen slöa knivar farliga? Utrustning allmänt 115
Anders.T FROST-knivar Utrustning allmänt 1
apport Dyra knivar! Utrustning allmänt 297

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.