Kniv till flytvästen

Gissar fler än jag har en NSR kniv på västen? Men finns det ingen modell som flyter. Typ mora kniv finns med flytande modell.

Vad vill du använda kniven till som gör att du inte kan använda den flytande Moran? Eller bara knyta fast NSR:en i flytvästen?

Arbejdskniv 102mm bølgeskær orange 1446-FLOAT - Spara 37% https://share.google/Obk0U31HlTP87QU0l

Vilken slags paddling gör att du behöver en sån kniv?

Jag har inte hamnat i sådan situation trots livslångt kanotande.

Thure
I kajaken och på samma sätt har dykkniven aldrig kommit till skarp användning. Inte heller har jag räddats av säkerhetsbältet i bilen då jag inte krockat.

I kajak skulle man, precis som dykaren hamna i fisknäte eller liknande, synnerligen osannolikt men kan få tråkiga allvarliga konsekvenser om man inte kommer loss.

/Patrik

Låter osannolikt.

Någon som hört om en sådan situation?

För mkt utrustning blir lätt hindrande.

En cost/benefit analys kan vara vettig här.

Thure

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips